معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مطرح شدن تعطیلی در فصل زمستان،گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلی احتمال تردد بیشتر است باید امسال به حوادث جاده‌ای در فصل زمستان توجه شود. قطعا اگر بتوانیم از یک حادثه جلوگیری کنیم تعداد زیادی از مردم را نجات می‌دهیم.
کد خبر: ۶۵۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 12 September 2018

دکتر نوذر درستان در نشست خبری پیام‌رسان سلامت که امروز (21 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که از قربانیان حوادث و سوانح جاده‌ای صحبت می‌شود منظور تنها مرگ و میر نیست. هر حادثه بین چهار تا پنج عارضه از جمله از کارافتادگی، قطع نخاع، قطع عضو، شکستگی اعضا، عمل جراحی و عدم به کار رفتن به مدت سه ماه تا دائم را در پی دارد.

وی افزود: در کتاب های پزشکی عنوان شده است که بیشتر مرگ و میرهای ناشی از تصادف مربوط به افراد زیر 44 سال است یعنی مرگ سرپرست خانوار.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سلامت راننده، ایمن بودن خودرو و جاده ها، نقش پلیس راهور برخی از عوامل موثر بر حوادث ترافیکی هستند. در همین راستا در شورای سلامتی استان خوزستان مطرح کرده ایم که کلیه مدیران باید امسال از دو تا پنج درصد حوادث جاده ای را کاهش دهند.

درستان گفت: 75 درصد عوامل مرتبط با تامین سلامت خارج حوزه دانشگاه علوم پزشکی هستند و بعد از وقوع حادثه است که حوزه سلامت وارد کار می‌شود بنابراین باید از وقوع حوادث جلوگیری شود. به عنوان مثال با شروع مدارس در مهرماه، آموزش و پرورش در آموزش کودکان در بحث حوادث جاده‌ای نقش دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دو فصل بهار و تابستان از فصول حادثه خیز هستند و میزان تصادفات در فروردین و شهریورماه بیشتر است.

وی با اشاره به مطرح شدن تعطیلی در فصل زمستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام تعطیلی احتمال تردد بیشتر است باید امسال به حوادث جاده‌ای در فصل زمستان توجه شود. قطعا اگر بتوانیم از یک حادثه جلوگیری کنیم تعداد زیادی از مردم را نجات می‌دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار