استاندار خوزستان عنوان کرد:
غلامرضا شریعتی اظهار کرد: صحبت‌هایی انجام گرفته است تا همه فلرهای نفتی جمع‌آوری شوند و تبدیل به خوراک برای واحدهای پتروشیمی شوند. این صحیح نیست که پتروشیمی‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های بسیاراحداث شوند و با ظرفیت پایین فعالیت کنند و ما خوراک مورد نیاز آن‌ها را بسوزانیم.
کد خبر: ۶۵۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 12 September 2018

غلامرضا شریعتی در مراسم راه‌اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 3 اظهار کرد: خوشبختانه در حال گام برداشتن در مسیری هستیم تا یکی از اصلی‌ترین مشکلات و بحران‌های استان خوزستان که بحث مسایل زیست محیطی است را حل کنیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در گذشته تلاش براین بوده از داشته‌های استان برای کشور بهره‌برداری شود و این کار یک کار صحیح است زیرا مساله یکپارچگی ایران مطرح است. در این زمینه به عوارض محلی کمتر توجه شد که این بهره‌برداری‌های ملی چه مشکلاتی برای استان به وجود می‌آورد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون دولت به بحث مسایل زیست محیطی و به خصوص مسایل زیست محیطی استان خوزستان توجه جدی دارد و در حوزه‌های مختلف مانند ریزگردها، فلرهای نفتی و... به صورت جدی ورود کرده است.

شریعتی با اشاره به اجرای و راه‌اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز3، ادامه داد: گفته می‌شود که در 23 روز سرمایه‌گذاری در این پروژه جبران می‌شود اما در حدود 60 سالی که از این مخزن نفتی برداشت انجام گرفته، این کار پیگیری واجرایی نشده است. با اجرای این کاراکنون از ثروت ملی صیانت شده است اما حدود 60 سال از این ثروت صیانت نشد.

وی عنوان کرد: در گذشته به مساله محیط زیست آنطور که باید توجه نشده و خیلی اهمیتی به این موضوع مهم داده نشده است؛ به شکلی که پروژه‌ها دارای منافع ملی و عوارض محلی بودند.

استاندار خوزستان بیان کرد: کسانی که خوزستانی هستند باید بیشتر به فکر استان باشند. مرکز آنقدر مشکلات و دغدغه دارد که اعتبارات در آن بخش‌ها هزینه کند اما ما باید به فکراستان خودمان باشیم و حق مردم استان را برای آن‌ها بستانیم.

شریعتی اظهار کرد: حفظ سرمایه انسانی و جان انسان‌ها در استان خوزستان دارای اهمیت بسیاری است و باید به این مساله توجه شود. کاری نکنیم که در سبد خانوار خوزستانی هزینه درمان و سلامت بیش از استان‌های دیگر شود زیرا این موضوع باعث می‌شود مردم در خوزستان فقیرتر زندگی کنند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی انجام گرفته است تا همه فلرهای نفتی جمع‌آوری شوند و تبدیل به خوراک برای واحدهای پتروشیمی شوند. این صحیح نیست که پتروشیمی‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های بسیاراحداث شوند و با ظرفیت پایین فعالیت کنند و ما خوراک مورد نیاز آن‌ها را بسوزانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: قراردادی که درعسلویه با حضور رییس جمهور به امضا رسید قرارداد بسیار خوبی در بحث جمع‌آوری فلرهای نفتی است و امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود. ما دوست داشتیم که این قرارداد با حضور رییس جمهور در خوزستان منعقد می‌شد.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم که تا 30 ماه آینده شاهد آن باشیم که فقط 2 درصد گاز در فلرهای نفتی در آسمان اهواز بسوزد و 98 درصد دیگراز این گازها به خوراک برای پتروشیمی‌ها تبدیل شود و دیگر سوزانده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار