سایه خودروهای فرسوده سنگین تر می شود؛
محدودیت در واردات خودروهای خارجی باعث شده تا اسقاط خودروهای فرسوده در استان خوزستان کاهش یابد.
کد خبر: ۶۵۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 12 September 2018

خوزستان با داشتن منطقه آزاد اروند در واردات خودرو طی چند سال اخیر یکی از استان های پیشتاز بوده و همین امر امیدواری هایی را برای کاهش خودروهای فرسوده در این استان به وجود آورده بود اما این امید در حال حاضر بخاطر نوسانات بازار خودرو و نیز ایجاد محدودیت در واردات در حال از بین رفتن است.

کاهش مراجعه به مراکز اسقاط

غلامعباس بهرامی نیا در این باره اظهارداشت: وارد کنندگان خودرو برای انجام واردات باید برگه اسقاط خودرو فرسوده ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات خودرو با محدودیت هایی همراه است، عنوان کرد: بر همین اساس تقاضا در مراکز اسقاط خودور در استان کاهش یافته است.

این مقام مسئول در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در حال حاضر تعداد هفت مرکز در سطح خوزستان اقدام به اسقاط خودرو می کنند.

بهرامی نیا با اشاره به بهره برداری یک مرکز جدید با کاربری اسقاط در شهرستان اندیمشک ، عنوان کرد: از بین مراکز موجود سه مورد بازرسی صورت گرفته که در همه آنها از لحاظ رعایت ضوابط و داشتن تاسیسات فنی نواقص متعددی گزارش شده و در نهایت به صاحبان واحدهای بازدید شده اخطارهای لازم ابلاغ شده است.

دبیر کمیته استانی آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در خوزستان، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل های نظارتی، همه مراکز ملزم به رفع نواقص هستند و در صورت مشاهده مجدد با متخلفین برابر قانون برخورد و مجوز اینگونه مراکز لغو خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازرسی ها از مراکز اسقاط به صورت دوره ای و مداوم انجام خواهد شد و لازم است مالکان آنها نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

مراکز زیان ده اسقاط می توانند درخواست تغییر کاربری بدهند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین در خصوص زیان ده شدن برخی مراکز اسقاط در سطح استان به دلیل کاهش تقاضا، عنوان کرد: با توجه به پایین بودن مراجعه برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، مراکز اسقاط زیان ده می توانند بعد از تشریفات قانونی واحدهای خود را تغییر کاربری بدهند.

فرامند هاشمی زاده ادامه داد: رعایت ضوابط برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده امری ضروری است و همه مراکز ملزم به رعایت این مقررات هستند.

وی یادآور شد: با هدف اجرای ماده 17 آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ایجاد بانک اطلاعاتی از ناوگان حمل و نقلی فرسوده در استان امری ضروری و در دست انجام است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه بازدید های دوره ای از مراکز فعال اسقاط باید ادامه داشته باشد، عنوان کرد: این بازدید ها به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی صورت می گیرد.

افت قیمت خودروهای اسقاطی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز نیز در این خصوص با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون با معرفی این سازمان به مراکز مربوطه تعداد 620 خودرو اسقاط شده ، عنوان کرد: طی استعلامی که در مردادماه امسال صورت گرفته قیمت خرید خودروهای اسقاطی کاهش یافته است.

محمد رستم منش یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت خودروهای جدید، به ترتیب هر دستگاه خودروی سمند 51 میلیون ریال، پراید 45 میلیون و 500 هزار ریال، پیکان، پژو و آری دی نیز 42 میلیون ریال به مراکز اسقاط موجود در استان فروخته می شود.

بر اساس این گزارش، مراکز اسقاط پس از انجام بازیافت، فلزات اینگونه خودروها را برای استفاده در اختیار کارخانه های فولاد سازی قرار می دهند و علاوه بر این اسناد یا همان برگه اسقاط به واردکنندگان خودروهای خارجی فروخته می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار