اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خوزستان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 11 September 2018

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این باره گفت: سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان خوزستان در سه بخش تخصصی، ویژه و موضوعی به همت اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

محمد جوروند در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و ایجاد نشاط و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه مطبوعات استان از اهداف مهم برگزاری جشنواره مطبوعات خوزستان است.

وی افزود: اصحاب رسانه استان خوزستان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های تخصصی از جمله سرمقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش در جشنواره شرکت دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بخش ویژه جشنواره مطبوعات استان خوزستان با موضوع شعار سال 97 (حمایت از کالای ایرانی) و بخش موضوعی جشنواره با عناوین مسایل زیست‌محیطی خوزستان و مدافعان حرم دو بخش دیگری هستند که فعالان رسانه استان می‌توانند آثار خود را با این مضامین به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان پیرامون ضرورت برگزاری جشنواره‌ مطبوعات بیان کرد: اگر جشنواره‌ مطبوعات کارکردهای تعریف شده خود را داشته باشد و بتواند قابلیت‌های افراد و رسانه‌ها را به‌ نمایش بگذارد‌ در ضرورت برگزاری‌ آن نباید تردید کرد.

حسین حسین‌نژادیان افزود: جشنواره مطبوعات فرصتی است برای ایجاد انگیزه در میان خبرنگاران در جهت ارایه‌ آثار کیفی. همچنین می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی مقدمه‌ای برای ارتقا کیفیت آثار تولیدی در رسانه‌ها باشد. بنابراین در پی آن محتوا و عمق مطالب در رسانه‌ها نیز رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره بیان کرد: آثار ارسالی باید از اول تیر 96 تا 15 مهر 97 در مطبوعات مکتوب استانی، واحد مرکزی خبر صدا و سیما خوزستان، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، ضمایم نشریات سراسری و یا صفحات استانی دارای مجوز استان منتشر شده باشند.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان افزود: آثار جشنواره صرفا از طریق آدرس سایت pressfestival.ir پذیرش می‌شود که به صورت زیرپورتال و با پیش‌وند نام استان، تنظیم و به صورت کامل در فراخوان منتشر می‌شود و هر متقاضی می‌تواند تنها در 2 بخش و در هر بخش سه اثر را ارایه دهد. در صورت ارسال آثار بیشتر دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

حسین‌نژادیان تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از اول تا 20 مهر 97 در آدرس pressfestival.ir بارگذاری کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار