مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان گفت: کمبود و شوری آب در آبادان باعث شد تا خرمای تولید شده در شهرستان امسال حدود 50 درصد کاهش داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 11 September 2018

ناجی شعیب زاده با اشاره به آغاز عملیات برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان، اظهار کرد: برداشت خرما از نخلستان های آبادان از 5 شهریورماه آغاز شده است و عملیات برداشت تا اواسط مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمبود و شوری آب در آبادان باعث شد تا خرمای تولید شده در شهرستان امسال حدود 50 درصد کاهش داشته باشد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: سطح نخیلات در آبادان حدود 13 هزار هکتار است که از این میزان حدود 11 هزار هکتار نخیلات بارور هستند و حدود 2 هزار هکتار نیز نخیلاتی هستند که به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

شعیب زاده ادامه داد: امسال پیش بینی می کردیم که سال خوبی برای برداشت خرما در آبادان باشد و ما بتوانیم حدود 80 هزار تن خرما برداشت کنیم. اما متاسفانه با مشکلاتی که در بحث شوری و کمبود آب به وجود آمد، در خوشبینانه ترین حالت حدود 40 هزار تن خرما برداشت خواهیم کرد.

وی گفت: به دلیل کمبود و شوری آب و همچنین وزش بادهای گرم و عدم وجود رطوبت در شهرستان، خسارت های فراوانی به محصول خرمای آبادان وارد شد و این مساله علاوه بر کاهش تولید، در بحث کیفی محصولات نیز اثر گذار بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: خشکسالی ، بحران آب ، خرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار