شورای اشتغال استان کهگیلویه وبویر احمد؛
شورای اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 11 September 2018

کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استانداردر سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

موفق ترین فرمانداران در جذب اعتبارات اشتغال روستایی/ بهترین و بدترین بانک ها در ارائه تسهیلاتتابناک؛ پروانه‌ نیک‌مرام مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اشتغالزایی روستایی در استان، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث اشتغالزایی روستایی رتبه 9 کشوری را دارد.

وی افزود: همچنین استان در بحث سرانه ایجاد اشتغال رتبه یک را دارد، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بحث اشتغالزایی روستایی گریزی زد و به عملکرد بانک‌ها، دستگاه و فرمانداران پرداخت و از فرماندار لنده و بویراحمد و گچساران به طور ویژه قدردانی کرد.

نیک‌مرام به عملکرد فرمانداریها اشاره کرد و گفت: فرماندار لنده 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در بحث اشتغال زایی روستایی جذب کرده که این فرمانداری بیشترین جذب را داشته است و 136 درصد فرمانداری لنده جذب داشت.

نیک‌مرام همچنین از فرماندار بویراحمد و گچساران تشکر کرد و گفت: فرماندار بویراحمد به شخصه به دنبال پیگیری جذب اعتبارات اشتغالزایی روستاها است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از 107 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده که 81 درصد با بانک‌ها انعقاد قرارداد شده و در مجموع 53 درصد نیز پرداخت و مابقی نیز در دست اقدام و تشکیل پرونده است.

وی با بیان اینکه 107 میلیارد تومان از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی، عشایری به استان ابلاغ شده است، گفت: ما نیز 468 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کارگروه‌های اشتغال مصوب و به بانک‌های عامل آنها را معرفی کردیم.

نیک‌مرام افزود: 70 درصد طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در کارگروه تصویب و در این زمینه رتبه کشور را داریم در حالی که میانگین کشوری در این حوزه 46 درصد است.

بانک‌های عامل صندوق کارآفرینی ، پست بانک، کشاورزی و توسعه تعاون بود که بدترین عملکرد را بانک توسعه تعاون با کمترین پرداخت تسهیلات داشت و همچنین بانک کشاورزی نیز بهترین عملکرد را در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز داشت.

 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مسوولان بانک توسعه تعاون توضیح خواست و گفت: توضیح بده که چرا استان را بدبخت کردید.

رستگار معاون بانک توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به توضیح دادن کرد و گفت: خدا شاهد است که ما تمام توانمان را برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کردیم که احمدی گفت: بله خدا شاهد است، حرف شما درست است و تمام توان‌تان را گذاشتید که تسهیلاتی پرداخت نکنید.

احمدی از مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با بانک توسعه تعاون مرکز مکاتبه‌ای در این رابطه انجام بدهد و بنویسید که عملکرد این بانک در استان چگونه است و گزارش را هم به او بدهد.

همچنین در این جلسه عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران از افرادی نامبرد که چهره‌شان برای تمام بانک‌ها آشنا است و گفت: برخی افراد راه دریافت وام را می‌دانند و هر روز در این بانک یا آن بانک به دنبال تسهیلات هستند که احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بانک‌ها خواست تمام قد جلوی این افراد به ایستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
احسنت فتبارک الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار