رییس اتاق اصناف اهواز:
رییس اتاق اصناف اهواز گفت: بر اساس بازرسی های انجام گرفته از واحدهای صنفی تا کنون هیچ موردی از احتکار در بازار اهواز مشاهده نشده است.
کد خبر: ۶۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 11 September 2018

سعید ممبینی با اشاره به بحث احتکار کالا در بازار اظهار کرد: تا کنون بر اساس بازرسی های انجام گرفته از واحدهای صنفی اهواز هیچ موردی از احتکار مشاهده نشده است.

وی افزود: در مواردی که تا کنون بازرسی به عمل آمده، اطلاق قانونی که در بحث احتکار و اختفاء وجود دارد شامل آن اصناف نشده و در حوزه ما موردی از احتکار مشاهده نشده است.

رییس اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: اگر واحدی تعدادی جنس در انبار دارد اما در حال فروش آن ها است، احتکار به شمار نمی آید و در این زمینه باید میان کسی که اجناس خود را به فروش می رساند و شخصی که اجناس را نگهداری می کند تا قیمت آن ها افزایش پیدا کند، تفاوت قائل شد.

ممبینی ادامه داد: وقتی شخصی کالایی که از گذشته خریداری کرده را پنهان می کند تا قیمت آن در بازار افزایش پیدا کند، اختفاء نام دارد و باید با آن شخص برخورد کرد.

وی بیان کرد: اتاق اصناف اهواز تلاش کرده تا در این زمینه به مجموعه اصناف زیر مجموعه خود اطلاع رسانی لازم را انجام دهد، تا این اصناف حرکتی را انجام ندهند تا تداعی گر بحث احتکار باشد. در این راستا بازرسی ها به صورت مرتب در حال انجام است و در صورت مشاهده هرگونه بحث احتکار با متخلفین به صورت جدی برخورد خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار