معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان از کاهش 3.1 درصدی انرژی مصرفی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: نیروگاه های خوزستان در پنج ماهه نخست امسال 15 هزار و 904 گیگاوات ساعت برق تولید کرده اند.
کد خبر: ۶۵۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 11 September 2018

سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: سهم نیروگاه های برق آبی از ابتدای سال تا پایان مردادماه 97 برابر با 3 هزار و 253 گیگاوات ساعت (25 درصد) و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با 12 هزار و 651 گیگاوات ساعت (75 درصد) بوده است.

وی ادامه داد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در سال جاری 12 هزار و 651 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 48 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 52 درصد توسط نیروگاههای بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 81 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

بلادی موسوی، از کاهش 3.1 درصدی انرژی مصرفی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پیک مردادماه سال جاری 7 هزار و 766 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد کاهش داشته است، انرژی مصرفی در پنج ماهه سال نیز برابر با 19 هزار و 640 گیگاوات ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 3.1 درصد کاهش داشته است.

وی با تقدیر از مردم به خاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی، خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در همه فصول سال فراهم کرده اما لازم است به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای مشترکین و تامین رفاه عمومی، استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمام اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار