در نامه جمعی از جوانان فعال خوزستان خطاب به استاندار تاکید شد:
جمعی از جوانان فعال استان خوزستان در نامه ای خطاب به استاندار بر لزوم جوان­ گرایی و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تاکید کردند.
کد خبر: ۶۵۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 10 September 2018

در این نامه که به امضای صد و سی و یک نفر از جوانان فعال استان خوزستان رسیده، آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر غلامرضا شریعتی

استاندار محترم استان خوزستان

با سلام

دو سال است که از انتصاب شما به عنوان استاندار استان خوزستان می­ گذرد. دولتی که چنانچه می­ دانید یکی از اصلی­ترین شعارهایش فرصت دادن به جوانان این مرز و بوم بوده و توانسته است با شعارهای جوان­ پسندانه در دو دوره­ی انتخابات پیروز شود. امّا چنانچه بر هیچ کس پوشیده نیست، نه تنها بخشی از این شعارها پیگیری نشد بلکه بخشی از دولت، خود مانع تحقق این وعده ­ها شدند. نمونه واضح آن، طرح تشکیل سازمان ملّی جوانان بود که به گواه برخی از نمایندگان، بخشی از دولت، هرآنچه توانست انجام داد تا این طرح رأی نیاورد. تجربه­ ای که در روزهای بحث و بررسی طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس در حال تکرار بود، به طوری که برخی از دولتی­ ها به هر شکل ممکن نارضایتی خود را به بهانه کنار گذاشتن نیروهای خدوم اعلام کردند. حال که خوشبختانه این طرح در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب و به دولت ابلاغ شده است، ما جمعی از جوانان استان خوزستان وظیفه خود می­ دانیم پیگیر اجرایی شدن این مصوبه در استان شویم و از آن جایی که فکر می­ کنیم شما، خود نیز طرفدار این جوا ن­گرایی هستید، مطالبات خود را خدمت جنابعالی به عنوان عالی­ترین مقام دولت در استان ارائه می کنیم.

بنیان پیشرفت و توسعه هر کشوری، فرصت به ایده­ های نو و خلاقانه با توجه به مطالبات مردم و رفاه ملت است. مدیر کارآمد از نظر علم مدیریت باید ویژگی­هایی از جمله؛ تحصیلات عالی در رابطه با حوزه تحت مدیریت، قدرت برنامه ­ریزی و استفاده از ابزارها و نیروی انسانی در راستای آن برنامه ­ها، دارای انگیزه و علاقه در آن حوزه، پشتکار برای پیگیری برنامه ­ها، توانایی مقاومت در برابر ناملایمات، پرانرژی و جوان بودن و بهره گیری از مشاوران باتجربه را دارا باشد. جوانان نخبه به مدد نیروی جوانی و دانش روز خود می­ توانند راه پیشرفت را هموار کرده و با ارتباط نزدیکی که با آحاد جامعه و شناخت نیازهای مردم دارند، چرخ توسعه کشور را به حرکت دربیاورند.

متأسفانه در ایران عزیزمان و به خصوص استان خوزستان، دهه­ هاست که برخی از این ویژگی­ ها در انتخاب مدیران نادیده گرفته شده که در صدر آن عدم استفاده از جوانان شایسته است که منجر به تکرار دوباره سیاست­های غلط مدیریتی شده است. به همین دلیل با وجود آن که در برنامه ششم توسعه به سر می­ بریم هنوز نتوانسته­ ایم حتی به نیمی از اهداف این برنامه دست پیدا کنیم. این ناکامی در استان خوزستان به عنوان یکی از گلوگاه ­های مهم توسعه کشور به مراتب نگران­ کننده ­تر است.

بدیهی است که این روند جوان­سازی مدیریت کشور و کادرسازی برای آینده با توجه به اصل شایسته­سالاری و علم مدیریت باید از سال­ها پیش آغاز و با به کارگیری جوانان در لایه­ های پایین­تر مدیریت، پرورش مدیرانی جوان و هرچه باتجربه­ تر برای نیاز امروز، از پیش تدبیر می­ شد، اما حال که بحران پیری سیستم مدیریتی کشور بروز پیدا کرده، تنها راه موجود، ورود جوانان شایسته به مناصب مدیریتی و قرار گرفتن مدیران باتجربه دیروز در کنار این جوانان است تا از آسیب­های احتمالی کمبود تجربه جوانان جلوگیری شود. به همین جهت پنج راهکار زیر برای سرعت بخشیدن به حرکت کشور و جبران کم­ کاری ­ها با توجه ویژه به جوانان پیشنهاد گردیده و همان­طور که در بالا ذکر شد پیگیر به ثمر نشستن این راهکارها خواهیم بود:

1- پیگیری اجرای کامل و دقیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی، در تمام مناصب مدیریتی استان تا پایان سه ماه و جلوگیری از انحراف و بی اثر کردن این قانون.

2- انتصاب سی درصد (بیش از 40 تن) از جوانان شایسته (زیر 40 سال) در طی سه ماه آتی در حوزه­ های زیرمجموعه استانداری (معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، فرمانداران، معاونین فرمانداران و بخشدارها).

3- پیگیری انتصاب سی درصد از جوانان شایسته (زیر 40 سال) در طی سه ماه آتی در دستگاه ­های اجرایی استان (مدیران کل، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان­ها) و کاهش 10 سال میانگین سنی مدیران دستگاه­ های اجرایی استان در طول یک سال آینده.

4- پیگیری استخدام جوانان بومی به منظور جایگزینی با افراد بازنشسته شده­ دستگاه­های اجرایی.

5- ارائه گزارش ماهیانه­ در خصوص تحقق بند 2 و همچنین پیگیری جهت انتشار گزارش اقدامات انجام شده در رابطه با بند 3 توسط دستگاه­های اجرایی، با قید رزومه افراد منصوب و دلایل انتصاب آنها و انتشار در رسانه­ های عمومی به منظور شفافیت و احترام به افکار عمومی.

لازم به ذکر است منظور از مدیران جوان در این نامه، نه آقازاده­ ها و افراد نالایق متکی بر روابط، بلکه جوانان تحصیل­کرده، شایسته و متخصص هستند که می ­توانند گوشی شنوا برای شنیدن انتقادات مردم و پیگیر مطالبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ملت باشند.

جناب آقاي شريعتي؛

این نامه ‌حرف جوانانی است که در اردیبهشت ماه 96 از پیش­قراولان پیروزی دکتر روحانی در استان بودند که به امید اعتلا و سرافرازی ایران عزیزمان به میدان آمدند. متأسفانه در حال حاضر موج نااميدي، جوانان استان را در برگرفته است و از آن شور روزهای انتخابات خبری نیست. بدیهی­ ست تداوم این فضای غبارآلود در کنار عوامل مختلفی که به این آسیب دامن زده و ابعاد آن را گسترده ­تر و عميق­تر می­ کند، در آینده نزدیک، موجب گسست کامل بین دولت و جوانان خواهد شد. لذا انتظار داریم با اهتمام حضرتعالی در این خصوص، اميد به جوانان و فضای عمومی کشور بازگشته و نقطه­ عطفی در تاریخ چهل­ ساله­ سیستم مدیریتی کشور رقم بخورد. انشالله.

و من الله توفيق

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جوانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار