روح الله صالحی نویسنده و هنرمند تئاتر خوش‌ذوق نهاوندی است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز، اما از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه‌ای در حوزه‌های نمایشنامه، شعر، روزنامه‌نگاری و پژوهش‌های ادبی مشغول به کار شده و تاکنون در جشنواره‌های متعدد موفق به کسب بیش از صد جایزه و لوح تقدیر شده است.
کد خبر: ۶۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 11 September 2018
در چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی که با عنوان «کبوتر حرم» و به میزبانی سمنان برگزار شد، نویسنده خوش‌ذوق نهاوندی با داستان «نواربرگردان یک حس موازی» خوش درخشید.

به گزارش فارس، در چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی که با عنوان «کبوتر حرم» و به میزبانی سمنان برگزار شد، نویسنده خوش‌ذوق نهاوندی با داستان «نواربرگردان یک حس موازی» خوش درخشید.

در این دوره از جشنواره یک‌هزار و ۲۵۹ داستان از ۸۵۱ نویسنده از سراسر کشور شرکت کرده و ۷۵ داستان به فینال و داوری راه پیدا کردند و در نهایت ۱۰ داستان برگزیده شدند که داستان «نوار برگردان یک حس موازی» نوشته روح‌الله صالحی نویسنده خوش‌دوق نهاوندی موفق به کسب رتبه سوم این دوره از جشنواره شد. 

«نواربرگردان یک حس موازی» تنها داستان قرائت شده در مراسم پایانی و اختتامیه این دوره از جشنواره بود که شامگاه ۱۵ شهریورماه با حضور معاون امور فرهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن سالن حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش برگزار شد.

این داستان روایت موازی از سه پسربچه ۱۵ ساله است که هر یک در جنگ شهید شده‌اند و آرزو داشته‌اند به زیارت امام رضا (ع) بروند؛ به طوری که اولی بچه جنوب است و به دلیل نبود جا از کاروان جا می‌ماند، نفر دوم بچه نهاوند است و پول جمع کرده که با اردو به زیارت برود و در موشک‌باران محله گلشن نهاوند شهید می‌شود و بالاخره پسر سوم هم اهل تبریز است که در هورالعظیم شهید می‌شود و تابوتش اشتباهی به مشهد منتقل می‌شود و خود را به جای دو پسر دیگر تصور می‌کند و ....

اما در حاشیه مراسم پایانی این جشنواره کارگاه داستان‌نویسی تخصص رضوی هم با حضور دو تن از استادان کشوری به نام محمدرضا شرفی خبوشان و علی‌اصغر عزتی و با مدیریت مهدی زارع از داوران و نویسندگان استان سمنان و بیش از ۳۰ نفراز نویسندگان منتخب استانی و برگزیدگان جشنواره چهاردهم داستان کوتاه رضوی (کبوتر حرم) برگزار شد که در این کارگاه مباحثی در خصوص فنون داستان‌نویسی، ویژگی‌های داستان دینی و داستان رضوی و مباحث مرتبط توسط استادان ارائه و برخی از شرکت‌کنندگان نیز در خصوص نحوه ارتقای هنر داستان‌نویسی سوال‌های خود را مطرح و توسط استادان پاسخ داده شد.

وی همچنین سرپرست گروه نمایشی هناسه بوده و علاوه بر نویسندگی در حوزه هنر‌های نمایشی و بخصوص در بخش نمایشنامه نویسی، بازیگری و کارگردانی تئاتر هم حضور فعالی داشته و تاکنون موفق به کسب مقام‌های متعددی در این رشته نیز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار