فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امروز نیروهای مسلح مقتدرتر از گذشته و با دست توانمند جوانان نسل دوم نیروهای مسلح به سلاح و تجهیزات دسترسی دارند. در گذشته به دنبال سلاح و تجهیزات بودیم اما امروز بیشتر از نیاز در اختیار داریم.
کد خبر: ۶۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 10 September 2018

سرتیپ حسن شاهوارپور روز دوشنبه در آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز اظهار داشت: دلیرمردان انقلابی کشورمان در دوران دفاع مقدس با نثار جان خود در یک جبهه واحد پوزه دشمنان این مرز و بوم را به خاک مالیدند.

به گزارش"تابناک" وی ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت را یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح و سپاه برشمرد و افزود: اکنون این افتخار را داریم که به برکت جان فشانی های شهدای والا مقام و ایثار و فداکاری جانبازان و پیشکسوتان این عرصه ، ایران اسلامی باوجود تمامی فشارهای غرب همچنان سربلند و استوار است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد:ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در کنار ملت شریف ایران در دهه اول انقلاب که دشمن برای سقوط نظام در تلاش بود نقش برجسته ای در مبارزه با دشمنان قسم خورده نظام داشتند و اهداف شوم دشمن را خنثی کردند.

وی بیان کرد: درحال حاضر نیروهای مسلح در منطقه و سطح جهان مقتدرتر از گذشته بوده و با دسترسی به سلاح های مدرن و پیشرفته تولید داخل بر افتخارات خود افزوده است.سرتیپ شاهوارپور تصریح کرد: یکی از مسائلی مهم و اساسی که همه ما باید به آن به صورت توجه کنیم، ماموریت و مسئولیتی هایی است که بر عهده داریم.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی در بدو تولد با رویکرد تغییر در تمامی حوزه ها شکل گرفت؛ انقلاب ها بعضاً رویکردهای سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی دارند اما انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها تغییر ایجاد کرد.فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: باوجود این رویکرد، جبهه ای که در مقابل داشتیم، جبهه سخت و سنگینی بود.

وی تصریح کرد: در دوره صفویه انسجام خوبی در ایران با پشتوانه علمای شیعه ایجاد شد اما بعد از سقوط سلسله صفویه جریان های روی کار در افشاریه ،زندیه ، قاجاریه و پهلوی باعث شد بخش های زیادی از کشور توسط استعمارگران جدا شده و امتیازات گسترده اقتصادی داده شد.سرتیپ شاهوارپور گفت: درآن دوران بیگانه ستیزی وجود نداشت و همین امر باعث دادن امتیاز های ننگین به بیگانگان شد.

وی تصریح کرد: پس از آن دوران که استعمارگران با مبارزات علمای بزرگ شیعه مواجه شدند و شکست خوردند از راه دیگری وارد شدند که آن ایجاد جنگ تحمیلی علیه ایران بود.فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در آن دوران کشور ما در حوزه داخلی و خارجی می جنگید؛ در داخل منافقان به عنوان سهم خواه انقلاب یک دست شده بودند و حذف فیزیکی نخبگان را در دستور کار قراردادند.

وی ادامه داد: مرحله بعدی توطئه دشمنان مهار ایران بود اما بازهم در این امر نیز موفق نشدند چرا که دیدند فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان منتشر شده است.

آیین نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان، آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه استان و جمعی از جانبازان و خانواده های شهدا در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد و در حاشیه این آیین از 30 کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار