مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به این که فقط حدود 80 هزار خانوار در خوزستان از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کرده‌اند، گفت: 240 هزار خانوار روستایی و عشایری در خوزستان از این بیمه در سطح استان استفاده نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 10 September 2018

محمد رضا واعظ مهدوی در شورای بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خوزستان که یکشنبه 18 شهریور ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف از جلسه شورای بیمه اجتماعی، پیگیری گسترش بیمه روستایی و عشایری در استان خوزستان است.

وی افزود:بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خوزستان با هدف گسترش بیمه‌های اجتماعی در کشور از سال 1384 ایجاد شده و ثمره قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در کشور است. هدف از این بیمه آن است که سه خدمت از چهار خدمت اصلی در بیمه‌های اجتماعی، توسط بیمه‌های عشایری و روستایی تامین شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: پیشرفت خوبی در بحث بیمه ای عشایر و روستاییان استان خوزستان داشته‌ایم و تا کنون حدود 80 هزار خانوار در استان خوزستان در سطوح مختلف از این بیمه بهره‌مند هستند.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه حدود 320 هزار خانوار عشایری و روستایی در خوزستان زندگی می کند، گفت: این تعداد بالقوه می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای روستاییان و عشایر باشند و 240 هزار خانوار روستایی و عشایری در خوزستان از این بیمه در سطح استان استفاده نکرده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده روستاییان استان از مزایای این بیمه ادامه داد: در این خدمات روستاییان و عشایر می‌توانند تنها با پرداخت ماهیانه 20 هزار تومان به عضویت این صندوق در آیند و در این زمینه دولت خود ماهیانه 40 هزار تومان به عنوان حق بیمه افراد به این صندوق پرداخت می کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد: این بیمه هرچند ایده‌آل نیست اما کمک خوبی به افراد در روستاها و عشایر می‌کند تا در زمان مشکلات یا بازنشستگی حقوقی به آن‌ها پرداخت شود. امیدواریم به روزی برسیم که همه روستاییان استان خوزستان از این بیمه بهره‌مند شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار