در شورای اجتماعی استان مطرح شد
استاندار خوزستان با اشاره به رتبه اول استان در بحث زنان سرپرست خانوار گفت: خوزستان بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دارد؛ به‌نوعی توزیع ثروت مناسب نیست و فاصله طبقاتی در استان جدی است.
کد خبر: ۶۵۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 06 September 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که امروز 15 شهریورماه با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یخ های مسیر ایجاد اشتغال در استان آب شده است و در این زمینه در استان خوزستان اقدامات در حال انجام است.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به اینکه انتظار ما از بانک های استان در بحث پرداخت تسهیلات بیشتر از این است، ادامه داد: بانک ها نیز به نسبت کار را خوب پیش برده اند و باید این مسیر به همین شکل و به خوبی ادامه پیدا کند و در این زمینه از بانک ها نیز تشکر می کنم.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث کارورزی تصریح کرد: در سال گذشته آنطور که باید پیش نرفت و ما از عملکرد در این بخش راضی نبودیم. امسال در یک یا دو ماه گذشته کار با سرعت خوبی پیش رفته است. در این خصوص انتظار دارم عقب ماندگی در حوزه کارورزی در استان خوزستان جبران شود.

شریعتی بیان کرد: باید سعی کنیم در جذب اعتبار و هزینه کرد آن در محلی که هدف استان را تامین می کند، دقت و تلاش بیشتری انجام دهیم. در این زمینه باید نظارت جدی داشته باشیم و باید از مزیت های استان در بحث های مختلف از جمله صادرات به عراق بهره ببریم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا توازن منطقه ای در بحث اشتغال استان ایجاد کنیم. میزان بیکاری در شهرهای مختلف استان همگون نیست و بعضا نرخ بیکاری در برخی از شهرها دو برابر شهرهای دیگر است و در این راستا تلاش خواهیم کرد که توازنی را در بحث اشتغال در استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در سال 90 میزان نرخ بیکاری استان 25.7 درصد و نرخ مشارکت 35 درصد بود اما نرخ بیکاری در سال 95 به 14.3 درصد و نرخ مشارکت نیز به 40.8 درصد رسید. در این زمینه نرخ بیکاری در استان بیش از 11 درصد کاهش پیدا کرد و نرخ مشارکت نیز افزایش مناسبی در استان داشت.

شریعتی با اشاره به مشکلات گروه ملی فولاد ایران و نیشکر هفت تپه خاطرنشان کرد: در استان سعی شده است تا اشتغال موجود حفظ شود و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است. در این زمینه مشکلات دو واحد اصلی که گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه بودند با تلاشی که انجام گرفت، تا حدودی بهبود پیدا کرده است و تقریبا می توان گفت که مشکل خاصی وجود ندارد.

در ادامه این نشست غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه خوزستان در بحث طلاق جایگاه بدی دارد، اظهار کرد: درخوزستان از 4.7 ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود تهران 2.2 است که این وضعیت برای استان خطرناک است.

وی با تأکید بر حل مشکل کمپ‌های اعتیاد در استان افزود: آمار خوزستان در بحث اعتیاد 5.4 درصد مانند سایر استان‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهتمام تمام دستگاه‌ها به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: مبلغ 16 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط استانداری به بحث آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شد.

صدیق راد گفت: به‌منظور تأسیس کمپ ترک اعتیاد و توانمندسازی خانم‌ها 200 میلیون تومان ریال از طریق استانداری در نظر گرفته شد.

 

حمزه بروجنی اظهار کرد: از بین 24 هزارو 318 نفر که باتحمل محکومیت آزاد می‌شوند حدود 5 هزار و 805 نفر زندانی تسهیلات خوداشتغالی داده می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌های خوزستان افزود: در هرسال حدود 75 نفر از زندانیان آزد شده می‌توانند تحت پوشش تسهیلات خوداشتغالی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار