با حضور رئیس ‎جمهور و وزير نفت:
این قراردادها به ارزش 1.2 میلیارد دلار با هدف جمع آوری و جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود 22 میلیون متر مکعب گاز در استان خوزستان به امضا رسید.
کد خبر: ۶۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 05 September 2018

این قراردادها به ارزش 1.2 میلیارد دلار با هدف جمع آوری و جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود 22 میلیون متر مکعب گاز در استان خوزستان به امضا رسید.

به گزارش"تابناک"؛ قراردادهای بهسازی و نوسازی تاسیسات جمع ‎آوری گازهای مشعل مناطق نفت‎خیز جنوب مشتمل بر 32 طرح است که با اجرای آنها در 2.5 سال آینده از سوزاندن روزانه بالغ بر 760 میلیون فوت مکعب (معادل 22 میلیون متر مکعب) گاز در منطقه شرق رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.

با اجرای این 32 طرح‎، روزانه 510 میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی در حال احداث بیدبلند2 و روزانه 250 میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی مارون اضافه می شود.همچنین با جمع ‎آوری این گازها، تولید مایعات گازی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب هم حدود 38 هزار بشکه در روز افزایش می ‎یابد که سبب افزایش خوراک پتروشیمی بندر امام خواهد شد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، کارون و مارون روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از یکصد میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.

بخشی از نفت خام تولیدی این شرکت که گستره فعالیت آن در پنج استان جنوب و جنوب غربی کشور قرار دارد به پایانه نفتی خارگ در استان بوشهر برای صادرات و بخشی نیز از طریق لوله به پالایشگاه های نفت آبادان ، اصفهان ، شیراز ، تهران و تبریز برای تولید فراورده های نفتی برای مصرف داخلی انتقال می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار