مسؤول انجمن سینمای جوان اهواز گفت: اداره برق اهواز در اقدامی برق موزه هنرهای معاصر را قطع کرده است. لذا ساختمان انجمن سینمای جوان که جزیی از این مجموعه به حساب می‌آید با این اقدام عملا تمام فعالیت‌هایش متوقف شده است.
کد خبر: ۶۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 05 September 2018

حمید آل‌حمودی در این باره اظهار داشت: با این اقدام عجیب از جانب اداره برق اهواز متاسفانه یکی از مهم‌ترین رویدادهای برنامه‌ریزی شده ما یعنی المپیاد فیلم کودک در حال حاضر مختل شده است. در همین حین متاسفانه کولرهای انجمن را به سرقت برده‌اند که با وجود آثار قدیمی و مهمی که در این موزه نگهداری می‌شود بسیاری از این آثار دستخوش صدمات جبران‌ناپذیری شده‌اند.

آل‌حمودی در خصوص علت قطعی برق تصریح کرد: ماجرا از این قرار است که به علت انباشت بدهی‌های پیشین برق این مجموعه توسط اداره برق اهواز قطع شده است که بخشی از این بدهی مربوط به پیمانکاران فعال در موزه و بخش دیگرآن به داره کل ارشاد مربوط می‌شود. به طور کلی آن چیزی که واضح است خبر از یک قرارداد ترکمن‌چای با بخش خصوصی در زمان مدیرکل پیشین می‌دهد اما با وجود مدیریت جدید با پرداخت تمام بدهی‌ها و حتی پرداخت مبلغی جهت نصب انشعاب برق جدا از موزه باز هم اداره برق با ایجاد تنش برای هنرمندان و فرهنگ دوستان شهر اهواز دست از اقدام خود نمی‌کشد.

وی همچنین در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اهواز گفت: طی جلسه‌ای که برای هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد داشتیم، دریافتیم که این جشنواره می‌تواند قطره‌ای از یک دریا باشد. به این معنی که هسته مرکزی این رویداد مهم در اصفهان و بخش کوچکی از آن در اهواز قرار دارد.

مدیر اجرایی سی‌‌و‌‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اهواز در حاشیه برگزاری این رویداد اظهار کرد: نزدیک به 80 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان 10 فیلم به انتخاب کارشناسان ستاد مرکزی جشنواره برای نمایش در اهواز گزینش شد و همزمان با دیگر شهرها این فیلم‌ها را روی پرده خواهیم برد.

آل‌حمودی در خصوص نحوه انتخاب هیات 21 نفره کودکان برای داوری آثار ارسالی توضیح داد: بنده در ابتدای کار فرصت را مغتنم شمردم و به مسوولان برگزاری جشنواره پیشنهاد دادم از آن جا که این جشنواره به کودکان اختصاص دارد و ما در زمینه فرهنگ کودکان و نوجوانان خلا عمیقی در استان خوزستان داریم و از این رو که در آینده این کودکان مسوولیت‌های اجتماعی و بنیان زندگی در خانواده و اجتماع را به دوش خواهند کشید بخشی را با عنوان داوری آثار به این عزیزان محول کنیم تا علاوه بر احساس مشارکت گروهی به آن‌ها افعالیت تشکیلاتی را نیز آموزش داده باشیم به گونه‌ای که در رویدادی که به کودکان تعلق دارد خود کودکان به جای مسوولان در تیتر اخبار و رسانه‌ها قرار داشته بگیرند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار