مدیركل بهزسیتی فارس گفت: دولت متعهد است تا پایان سال ۹۷ مسکن همه خانواده‌های دو معلولی را تأمین کند.
کد خبر: ۶۴۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سید مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی فارس امروز، ۱۰ شهریورماه در مراسم واگذاری ۱۳۲ واحد مسكونی مددجویان بهزیستی این استان گفت: از ۱۳۲ واحد مسکونی سهم استان فارس ۷۵ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر و ۵۷ واحد برای سایر معلولان اختصاص داده شده است.
وی گفت: بنا به تعهد دولت در زمینه تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش این سازمان، ساخت ۷۴۱ واحد مسکونی برای خانواده‌‌های دو معلولی و بیشتر در دستور کار قرار گرفته که تا امروز ۵۵۱ واحد عملیاتی شده و ۹۰ درصد آنها به مرحله واگذاری رسیده است.
موسوی با بیان اینکه دولت متعهد است تا پایان سال ۹۷ مسکن همه خانواده‌های دو معلولی را تأمین کند، افزود: در استان یک‌هزار و ۳۴۰ خانواده دو معلولی در طرح مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۴۱ نفر متقاضی مسکن شهری و ۵۹۹ نفر متقاضی مسکن روستایی هستند.
وی با اشاره به سهمیه ارائه تسهیلات به شهرها براساس جمعیت نیز بیان کرد: در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر ۳۲ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و مابقی سهم آورده مددجو است.
مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: از میزان تسهیلات اعلامی، ۱۵ میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون تومان توسط بهزیستی، پنج میلیون تومان توسط خیرین مسکن ساز و ۲ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن تأمین می‌شود.
موسوی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از مددجویان بهزیستی فارس فاقد مسکن و ۶۰ درصد فاقد شغل هستند؛ به افزایش هزینه‌های بیماران ضایعه‌ی نخاعی اشاره كدرد و گفت: هزینه تأمین وسایل بهداشتی همچون پوشینه بزرگسالان ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته حال آنکه کمک تعلق گرفته به این افراد برای تامین هزینه‌های بهداشتی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار