مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: جهت‌گیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سایر اداراتی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند متفاوت است زیرا کانون پرورش فکری با تاسیس مراکز عرضه کتاب و کتابخوانی کار خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 30 August 2018

وحید کیانی در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت در اهواز اظهار کرد: در نشستی که با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برای توسعه فعالیت‌های مشترک داشتم توصیه کردم به 220 واحد کتابخانه موجود تحت نظارت اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان 70 کتابخانه دیگر را نیز اضافه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: کاربری کانون‌های پرورش فکری از ابتدا با کتابخانه شناخته شده است. در پیوست فعالیت‌های کتابخانه‌ای کانون پرورش فکری در زمینه فعالیت‌های هنری، ادبی و فرهنگی نیز شروع به کار کرد و در نهایت مراکز ما به مراکز توسعه فرهنگی، هنری تبدیل شدند که هم توسعه و ترویج کتابخانه در آن‌ها زنده ماند و هم به فرهنگ بومی و فرهنگ کهن ایرانی اسلامی در آن‌ها پرداخته می‌شد.

کیانی گفت: در کانون‌های پرورش فکری به فعالیت‌های هنرهای هفت‌گانه برای کودکانی که در بازه زمانی هفت تا 17 سال هستند توجه می‌شود. در واقع مجموعه فعالیت‌های کانون برای بازه سنی هفت تا 17 سال طراحی شده است. تولید تئاتر و نمایش از دیگر برنامه‌های ما هستند. همچنین عروسک‌سازی از دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی کانون به جامعه عرضه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از حدود 50 سال پیش توسط کانون‌های پرورش فکری کتابخانه‌های سیار کار خود را آغاز کرده‌اند. کتابخانه‌های سیار شامل خودروهایی هستند که با تجهیزات کامل، فعالیت‌های سرگرمی پرورش فکر و کتاب به روستاهای عشایری می‌روند. پس از 50 سال هنوز این کار جدی‌تر و پر انرژی‌تر ادامه دارد و کتابخانه‌های سیار را در سطح استان به دلیل این که به ما اجازه تاسیس مراکز ثابت فرهنگی هنری به ما داده نمی‌شود در واقع به دلیل عدم وجود مرکز ثابت فرهنگی هنری و عدم توسعه این مراکز مت کتابخانه‌های سیار تاسیس کرده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: مدیریت شورای اسباب‌بازی نیز با کانون آموزش و پرورش خوزستان است. در واقع تمام اسباب‌بازی‌هایی که وارد کشور می‌شود از سه مبدا هرمزگان، بوشهر و خوزستان وارد کشور می‌شوند و خوزستان بیشترین بار در این حوزه را دارد و مجوز ورود اساب‌بازی به کشور را ما صادر می‌کنیم.

کیانی افزود: بودجه عمرانی ما استانی است. عموما هزینه‌هایی که اختصاص پیدا می‌کند کم است و اصلا جوابگو نیست. نیاز است تاحدی جهت‌گیری مدیران استان نسبت به کانون کمی دقیق‌تر باشد و فرهنگ را تا حدی گرامی‌تر بدارند.

وی اضافه کرد: این هفته در سی و یکمین جشنواره فیلم و انیمشین در اصفهان یکی از اعضای کانون خوزستان در حوزه متحرک‌سازی و انیمشین حایز رتبه ملی شد که در روزهای آینده از او تقدیر می‌شود. در آینده نیز بیست و یکیمن دوره جشنواره قصه‌گویی برگزار خواهد شد. مرحله استانی این جشنواره نیز مهر برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار