مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: تنها راه چاره‌اندیشی برای بسترسازی برای یک جامعه خلاق و سالم از طریق کودکان آن جامعه است.
کد خبر: ۶۴۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 29 August 2018

 

وحید کیانی در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دولت بگفت: کودکی که امروز تربیت می‌‌شود و آموزش می‌بیند حتما در آینده به فردی خلاق و فرهنگی تبدیل می‌شود و جامعه ما به این ظرفیت‌ها نیازمند است.

وی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک زیرساخت و زمینه بسیار مهم فرهنگی، هنری، آموزشی و تربیتی است که کار خود رادر ایران از سال 1344 آغاز کرده است. کانون پرورش فکری خوزستان نیز از سال 1346 در استان خدمات خود را ارایه می‌دهد.

کیانی با بیان این که هر کدام از 63 مرکز ما در سطح استان یک کتابخوانه با کیفیت بالا در حوزه کودک و نوجوان دارند گفت: کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های ما در سطح استان از کیفیت بالایی برخوردار هستند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حتی دارای انتشارات خاص خود است و آثار بسیاری از انتشارات کانون نیز به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در کانون همچنین ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و زمینه لازم برای پرورش هوش، فکر، اندیشه و خلاقیت در کودکان فراهم می‌شود. کودکان هفت ساله تا نوجوانان 17 ساله می‌توانند تحت پوشش فعالیت‌های کانون پرورش فکری قرار گیرند. به این ترتیب در یک بازه سنی بسیار مهم فرصت این را داریم که به کودکان خدمات ارایه دهیم.

کیانی افزود: در کانون پرورش فکری براساس شاخص‌ها و دستورالعمل‌های موجود بهترین و کیفی‌ترین خدمات را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌دهیم. علاوه بر برگزاری دوره‌های فرهنگی و هنری، خدماتی مانند تئاتر عروسکی، عروسک سازی، آموزش سرود، کارگاه‌ها و کلاس‌های شعر و قصه کارگاه سفال و... در کانون ارایه می‌شوند.

وی در خصوص لزوم فعالیت کودکان در زمینه‌های فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی هر روز دامن بسیاری از خانواده‌ها را می‌گیرد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود. تنها راه چاره‌اندیشی برای بسترسازی برای یک جامعه خلاق و سالم از طریق کودکان آن جامعه است. در کانون پرورش فکری با توجه به ظرفیت خوب مراکز این امکان فراهم است تا حداقل در سنی که کودکان به کانون مراجعه می‌کنند آن‌ها را با این آسیب‌ها آشنا کنیم و آن‌ها را از این آسیب‌ها دور کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر کودکان خوبی پرورش دهیم و آن‌ها را با الفبای حقوق اجتماعی خود آشنا کنیم می‌توانیم آینده خوبی برای آن‌ها متصور باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار