بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف کار خود را در خرمشهر به پایان رساند.
کد خبر: ۶۴۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 24 August 2018

آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در مجمتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر با حضور حمید نیلی مدیر عامل انجمن نمایش کشور برگزار شد.

این دوره از جشنواره که با حضور ۲۰ اثر از ۱۲ استان از ۲۷ تا ۳۱ مرداد در خرمشهر برگزار شد، با معرفی برگزیدگان در دو بخش صحنه ای و میدانی پایان یافت.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند دبیر بیست و یکمن جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر بود و حسین مسافر آستانه، کورش زارعی و مریم معترف در بخش صحنه ای و امیر حسین شفیعی،علی محمد رادمنش و آرزو افشار در بخش میدانی هیئت داوران این دوره از جشنواره را تشکیل می دادند

طراحی صحنه

در بخش طراحی صحنه محمد رسائلی برای طراحی صحنه نمایش «بینایی» از رشت، سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش «دایک» از بجنورد، سمیه مهری برای نمایش «ثانیه صفر» و پویا عطایی برای نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته» از اصفهان کاندیدای دریافت جایزه شدند. با رای داوران سمیه مهری برای طراحی صحنه نمایش ثانیه صفر به عنوان قابل تقدیر معرفی شد و رتبه نخست به سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش دایک رسید.

در بخش طراحی لباس ستایش زینعلی برای ظراحی لباس نمایش «ثانیه صفر» قابل تقدیر شناخته شد وهیئت داوران سارا حسین پور را برای طراحی لباس نمایش تاکسی درمی از اهواز به عنوان برگزیده اول این بخش معرفی کرد.

در موسیقی بخش هیج کدام از آثار مستحق دریافت جایزه شناخته نشدند.

بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، هیئت داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه قابل تقدیر که شامل لوح تقدیر و وجه نقدی مشترک است را به احمد مسافری برای نقش آفرینی در نمایش «ما چهار نفر بودیم» از خرمشهر و حسن اسدی برای بازی در نمایش «ثانیه صفر» تقدیم کرد.

جایزه نفر سوم بازیگری مرد بخش صحنه ای به طور مشترک به احمد صمیمی برای نمایش «من تا مرز من» و احمد جعفری برای نمایش «ثانیه صفر» و جایزه نفر دوم این بخش نیز به محمد رسائی برای ایفای نقش در نمایش « بینایی» رسید.

ناصر آل خمیس برای نقش آفرینی در نمایش «تاکسی درمی» از سوی هیئت داوران به عنوان بازیگر اول مرد بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر معرفی شد.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن، جایزه نفر سوم به طور مشترک به مریم هاشمیان و عاطفه غنفری برای بازی در نمایش «ثانیه صفر» رسید.

شاهد خدادی برای نقش آفرینی در نمایش «من تا مرز من» جایزه نفر دوم بازیگری زن را کسب کرد و پروا آقاجانی بازیگر نمایش «۲۳» به عنوان بازیگر زن اول این دوره از جشنواره معرفی شد.

رتبه سوم بخش نویسندگی بیست و یکمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به رسول حق جو نویسنده نمایش «تاکسی درمی» از اهواز تعلق گرفت.

مرتضی شاه کرم نویسنده نمایش «من تا مرز من» از تهران رتبه دوم را کسب کرد و جایزه نخست بخش نویسندگی به کامران شهلایی نویسنده نمایش «ثانیه صفر» از تهران رسید.

کارگردانی

رتبه سوم کارگردانی به مجتبی رستمی فر کارگردان نمایش «تاکسی درمی» از اهواز رسید، سمیه مهری کارگردان نمایش «ثانیه صفر» از تهران جایزه دوم بخش کارگردانی را از آن خود ساخت و رتبه نخست بخش کارگردانی صحنه ای این دوره از جشنواره به حامد عالمی پور کارگردان نمایش «دایک» از بجنورد تعلق گرفت.

نمایش «دایک» از بجنورد به کارگردانی حامد عالمی پور به عنوان نمایش برگزیده اول و «ثانیه صفر» به کارگردانی سمیه مهری از تهران به عنوان نمایش برگزیده بیست و دومین چشنواره تئاتر فتح خرمشهر انتخاب شدند.

موسیقی

در بخش موسیقی جشنواره تئاتر فتح هئیت داوران احمد صمیمی را برای آهنگسازی نمایش «یه لحظه» قایل تقدیر معرفی کرد و احمد جعفری و علی خاتمی برای ساخت آهنگ نمایش کولونی نشینان از بوشهر به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

طراحی فضا و صحنه

بهنام کاوه برای طراحی فضا و صحنه نمایش «هیچ کس» از آبادان به عنوان قابل تقدیر معرفی شد و محمد رضا پور علی و میلاد حسین زاده به عنوان برگزیدگان بخش طراحی فضا و صحنه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شناخته شدند.

بازیگری مرد

رتبه سوم مشترک بازیگری مرد بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش «عاشقانه های یک جنگ» از دهلران و بهنام کاوه بری نقش آفرین در نمایش «هیچ کس» از آبادان رسید.

احمد صمیمی برای بازی در نمایش «یه لحظه» از کرج جایزه دوم بازیگری مرد را دریافت کرد و مهدی ضیائیان پور بازیگر نمایش« یه لحظه» از کرج رتبه نخست بازیگری مرد را از آن خود ساخت.

بازیگری زن

رتبه سوم بازیگری زن به مارال ایزد بخش برای بازی در نمایش کولونی نشینان از بوشهر و رتبه دوم بازیگری زن به مهتاب زند برای ایفای نقش در نمایش «چند ماهی عاشق» از بروجرد رسید.

هاجر جان نژاد برای بازی در نمایش «جنگ زده» از آبادان به عنوان بازیگر اول زن بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر معرفی شد.

طرح وایده

جایزه رتبه سوم طرح و ایده به پژمان شاهوردی برای نمایش «چند ماهی عاشق» از بروجرد وجایزه دوم به عادل کروشاوی برای طرح و ایده نمایش «نوبت کیه» از خرمشهر تقدیم شد.

جایزه نخست این بخش نیز به محمدرضا جعفری برای نمایش «گم» از آستان اشرفیه رسید.

کارگردانی

جایزه رتبه سوم کارگردانی به حمید رضایی برای کارگردانی نمایش «زندگی در یک اتاق» از تهران و جایزه دوم به میلاد حسین زاده برای کارگردانی نمایش «گم» از آستان اشرفیه رسید.

وی پژمان شاهوردی برای کارگردانی نمایش «چند ماهی عاشق» از بروجرد جایزه رتبه نخست این بخش کارگردانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را از ان خود ساخت.

طبق نظر هئیت داوران، پژمان شاهوردی برای کارگردانی نمایش «چند ماهی عاشق» از بروجرد و میلاد حسین زاده برای کارگردانی نمایش «گم» را به ترتیب برگزیدگان اول و دوم بشخ میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر معرفی کردند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار