مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکی از رسالت های هلال احمر تسکین آلام بشری به شمار می رود و اهدای عضو با این آرمان و رسالت هلال احمر کاملا منطبق است.
کد خبر: ۶۴۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 20 August 2018

علی خدادادی ظهر امروز در دیدار با خانواده زنده یاد فاطمه دبی، ایثارگر اهدا کننده عضوف با اشاره به ابعاد دینی، اعتقادی و ارزشی اهدای عضو اظهار کرد: کاری که خانواده این بانو با اهدای اعضای بدن عزیزشان کردند، باعث نجات جان چند انسان نیازمند شد.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در زندگی در ابعاد مختلف می توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند و یا جانی را نجات دهند، افزود: این اقدام در پیش خداوند متعال ارزش بالایی دارد و مردم نیز به این اقدام خداپسندانه معنوی احترام می گذارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: یکی از رسالت های هلال احمر تسکین آلام بشری به شمار می رود و اهدای عضو با این آرمان و رسالت هلال احمر کاملا منطبق است.

خدادادی تصریح کرد: فرهنگ اهدای عضو هم در کشور و هم در خوزستان ضعیف است و با توجه به آمار بالای تلفات حوادث در کشور و استان باید به تبیین و جا انداختن این فرهنگ پرداخت.

وی با اشاره به ارزش نجات دادن جان انسان ها از دیدگاه قرآن یادآور شد: جان انسان ها در دین اسلام ارزش والایی دارد به گونه ای که نجات جان یک انسان در قرآن نجات جامعه عنوان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این که باب ایثار و گذشت همیشه باز است و انسان حتی می تواند با پس از مرگ هم به چند نفر جان دوباره ببخشد، گفت: یکی از راهکارهای مؤثر برای تقویت اهدای اعضا در جامعه آموزش به خانواده ها از طریق رسانه ها است.

در ادامه این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر شوش با تقدیر و ستایش از اقدام خانواده دبی در اهدای اعضای بدن مادرشان گفت: امروز بین ما ایرانی ها و به ویژه در استان و شهرستان شوش، جایگاه ایثار و گذشت وسیع است.

سید مجید نوری زاده در ادامه خطاب به خانواده زنده یاد فاطمه دبی گفت: شما بهترین اقدام را انجام و به چشمان گریان خانواده هایی نور امید هدیه کردید و قطعا این کار نیک و خداپسندانه هرگز گم نمی شود و به تدریج این روحیه گذشت و فداکاری در تمام جامعه اشاعه پیدا کند.

مرحومه فاطمه دبی به علت خونریزی دچار آسیب مغزی شدید شد که تیم پزشکی مرگ مغزی او را تایید کردند و با رضایت خانواده وی، سه عضو بدن این مرحوم شامل دو کلیه و یک کبد به سه بیمار نیازمند در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد و زندگی دوباره ای به آنها بخشید.

 

منبع: مهر

برچسب ها: اهدای عضو ، هلال احمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار