رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد:
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: برای حمایت از تولید کنندگان و رونق اقتصادی روستاها آب شرب مورد نیاز دام در روستاهای بخش‌ الوار گرمسیری اندیمشک تأمین شد.
کد خبر: ۶۴۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 20 August 2018

سید هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: تأمین گوشت قرمز، تولید طیور و حراست از امنیت غذایی در محصولات کشاورزی از سیاست‌های کاری مهم اداره جهاد کشاورزی اندیمشک است.

وی با اشاره به تولید ۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی در اندیمشک افزود: حمایت از کشاورزان و مزارع شهرستان گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد روستاها در شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی و تولید دام در استان نقش مهمی ایفا کرده و از این روی باید در زمینه حمایت از کشاورزان، روستاییان در شهرستان برنامه‌ریزی کرد.

مشاغل خانگی در روستاها حمایت می‌شوند

موسوی، طرح فرش‌بافی در اندیمشک را یک طرح حمایتی و مطلوب برای حمایت از شهروندان روستاهای اندیمشک خواند و تصریح کرد: حمایت از طرح‌های روستایی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار اداره جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: حمایت از طرح‌های روستایی برای افزایش رفاه اجتماعی در روستاها به عنوان یک نیاز در دستور کار مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: کارگروه ویژه اشتغال اندیمشک به ریاست فرماندار اندیمشک در زمینه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از طرح‌های روستایی برنامه‌ریزی و در صورت ارائه و توجیح طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی در روستاهای اندیمشک حمایت می‌شوند.

صنایع تبدیلی توسعه خواهد یافت

موسوی با اشاره به تخصیص ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه صنایع تبدیلی اندیمشک در سال گذشته اظهار کرد: صنایع تبدیلی برای تنظیم بازار، توسعه و رونق اقتصادی، صادرات و ایجاد اشتغال در شهرستان ضروری و اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: بخش مهم از اعتبارات در حوزه صنایع تبدیلی در اندیمشک به احداث سردخانه تخصیص داداه شد و با احداث سردخانه گامی مهم در تنظیم بازار و جلوگیری از فساد محصول مازاد تولیدی و عرضه آن در زمان نیاز بازار برای تنظیم بازار برداشته می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: صنایع تبدیلی به تنظیم بازار، درآمد کشاورزان و جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی و طیور و عرضه آن در زمان مناسب برای کنترل و ثبات قیمت‌ها کمک شایان انجام خواهد داد.

وی، خواستار اختصاص اعتبارات و تسهیلات برای احداث و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه صنایع تبدیلی توسط بانک‌های عامل شد و بیان کرد: احداث صنایع تبدیلی اشتغال پایدار، رونق اقتصادی را به همراه داشته و از مشکلاتی که به دلیل تولید افزون بر نیاز مصرف کننده در مقاطع زمانی اتفاق خواهد افتاد، جلوگیری و افزایش درآمد کشاورزان را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با تأکید بر لزوم حمایت از دامداران گفت: آب شرب مورد نیاز دام در اندیمشک تامین و نیازهای تولید کنندگان دام در اندیمشک مورد توجه قرار دارد.

موسوی اظهار کرد: برای حمایت از تولید کنندگان و رونق اقتصادی روستاها آب شرب مورد نیاز دام در روستاهای بخش‌ الوار گرمسیری اندیمشک تامین و در ۱۶ روستا توزیع شده است.

وی افزود: یک هزار و ۳۳ متر مکعب آب شرب مورد نیاز دام در روستاهای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک با استفاده از تانکر تامین و توزیع شد و در ارتباط با تامین آب شرب مورد نیاز دام در شهرستان اندیمشک با توجه به اهمیت موضوع جای نگرانی نیست.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار