معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 24 واحد صنعتی این شهرستان با دریافت تسهیلات 700 میلیارد ریالی با بهره هشت درصد وارد چرخه تولید شدند.
کد خبر: ۶۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 19 August 2018

ولی اله حیاتی در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات برخی واحدهای صنعتی علاوه بر ایجاد اشتغال جدید ظرفیت تولید آنها از 30 درصد به 80 درصد ارتقا یافت.

وی جذب هفت سرمایه گذار به شهرک صنعتی خرمشهر را گامی مثبت بیان کرد و گفت: با ورود بخش خصوصی در زمینه های مختلف به خصوص بخش انرژی به واسطه معافیت های گمرکی و ورود مواد اولیه به منطقه آزاد اروند شاهد سرمایه گذاری جدیدی در شهرک صنعتی خرمشهر خواهیم بود.

حیاتی در بخش دیگر به راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی خرمشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت:کارخانه صابون سازی خرمشهر به سرمایه گذار جدید واگذار شده و مقرر شد برای بررسی مسایل و مشکلات و بازگشت این واحد به چرخه تولید جلسه ای برگزار شود.

کشتارگاه صنعتی خرمشهر به زودی افتتاح می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی خرمشهر با اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال از محل تسهیلات بخش فراگیر و تسهیلات حمایتی ویژه صنایع در هفته دولت بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی خرمشهر بخشی از نیاز منطقه به گوشت قرمز تامین می شود، گفت: با تفاهمنامه منعقد شده با منطقه آزاد اروند دام زنده از کشور استرالیا به خرمشهر وارد و در این کشتارگاه ذبح و پس از آن گوشت قرمز به کشورهای خلیج فارس صادر می شود.

حیاتی ، اشتغالزایی مستقیم کشتارگاه صنعتی خرمشهر را 300 نفر بیان کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی خرمشهر بیش از 700 نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

آبرسانی به روستاهای حفارشرقی خرمشهر در هفته دولت

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: خط انتقال آب شیرین روستاهای حفارشرقی خرمشهر از خط آبرسانی غدیر با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال رسما در هفته دولت افتتاح می شود.

حیاتی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح به 97 درصد رسیده گفت: با افتتاح این طرح اهالی 14 روستای حفارشرقی از آب آشامیدنی شیرین بهره مند می شوند.

وی در ادامه گفت: بخشی از طرح روکش آسفالت جاده امام جعفرالصادق خرمشهر – اهواز در هفته دولت بهره برداری و عملیات اجرایی بخش دیگر تا پایان سال ادامه دارد.

حیاتی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی پروژه خط ریلی شادگان – خرمشهر به عراق در هفته دولت آغاز می شود و مرحله نخست آن در جنوب شهرک صنعتی و شمال خرمشهر افتتاح می شود.

آمادگی خرمشهر برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در شلمچه

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم اربعین حسینی در مرز شلمچه اندیشیده شده، گفت: امسال مانند سال های گذشته مواکب برای پذیرایی از زائران در مسیر شلمچه مستقر می شوند.

حیاتی استقرار موکب از پنج استان معین در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت: بیش از چهار نقطه ایستگاههای امدادرسانی دایر و خدمات امدادی به زائران خواهد داد.

وی ادامه داد:در اربعین امسال با پشتیبانی سازمان منطقه آزاد اروند، نیروهای مسلح، دستگاههای اجرایی و از همه مهمتر حضور خودجوش مردم خرمشهر به عنوان میزبان زائران حسینی خدمات ارزنده ای به زائران ارائه خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار