تا پایان تیرماه سال جاری انجام شد
دو هزار و ۷۵۰ کمک‌هزینه ازدواج و خرید جهیزیه، در چهارماهه سال جاری به جوانان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان اهداشده است.
کد خبر: ۶۴۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 19 August 2018

محمدرضا علیپور، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان اظهار کرد: ازدواج سنت حسنه و سفارش شده پیامبر است و فراهم کردن شرایط و کمک به تسهیل ازدواج جوانان تحت حمایت از الویت های این نهاد است.

وی با اعلام اینکه تا پایان تیرماه سال جاری دو هزار و ۷۵۰ مورد جهیزیه، کمک‌هزینه ازدواج و خرید جهیزیه به زوج‌های جوان پرداخت‌شده است، افزود: شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تأمین این تعداد جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج اختصاص‌یافته است.

علیپور گفت: از مجموع هزینه پرداخت‌شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون از کمک‌های مردمی و پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از منابع دولتی تأمین‌شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان کمک به ازدواج مجدد بانوان را از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد طی سال‌های اخیر برشمرد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ میلیون تومان برای ازدواج مجدد ۱۲ نفر از بانوان تحت حمایت هزینه شده است.

علیپور با اشاره به آمار پایین طلاق در بین زوج‌های مددجو، گفت: برگزاری کارگاه‌ها آموزشی و آشنایی زوج‌های جوان بامهارت های زندگی و ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج از مهم‌ترین اقدامات این نهاد برای تقویت بنیان خانواده و افزایش ازدواج‌های پایدار است.

وی به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی در حال حاضر، خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در برابر استان و یا شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه در این طرح شرکت و بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند.

 

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار