مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 25 درصدی سفر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 20 August 2018

محمد محسنی اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری تردد بیش از 9 هزار و 206 مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 25 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: این میزان مسافر در قالب 144 سفر دریایی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 75 درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: کشتی مسافری "نگین" از نوع کاتاماران با ظرفیت 235 مسافر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از کویت به بندر خرمشهر و در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از بندر خرمشهر به کویت مسافران را جابه‌جا می‌کند.

محسنی در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر اظهار کرد: این پایانه با وسعت 6 هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به 1200 مسافر در روز از سال 86 تا کنون در بندر خرمشهر راه‌اندازی شده است.

به گفته وی خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت پیش از جنگ تحمیلی در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازی از سال 73 توسط یک فروند کشتی با ظرفیت 250 مسافر مجددا راه‌اندازی شد و فعالیت آن تاکنون بدون وقفه ادامه داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نرخ مناسب سفر دریایی نسبت به سفر هوایی، بالا بودن ضریب ایمنی حمل و نقل دریایی و بهره‌مندی از جذابیت‌های گردشگری دریایی را از جمله مزایای این نوع سفر عنوان کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سفر دریایی ، خرمشهر ، کویت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار