داور بخش عکس جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان:
داور بخش عکس جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان گفت: جشنواره‌ها به شناسایی استعدادهای هنرمندان و برقراری فضای تعامل و همکاری بین آنها می‌انجامد.
کد خبر: ۶۴۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 18 August 2018

محمد محسنی فر اظهار کرد: خوزستان در سال‌های دفاع مقدس، عکاسان جنگ خوبی داشته و در سال‌های اخیر عکاسان مستند خوبی را نیز پرورش داده که هرکدام می‌توانند حرکت خوبی را در عکاسی کشور به وجود آورند.

داور بخش عکس جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان گفت: خوزستان همانطور که در بسیاری از مسائل جزء مناطق محروم محسوب می‌شود در عکاسی نیز همینگونه است. چند قطب عکاسی کشور مانند تبریز مشهد و تهران چیزی بیشتر از خوزستان ندارند و خوزستان خیلی فضا و عکاسان بهتری نسبت به آنها دارد و می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد و به یکی از قطب‌های عکاسی تبدیل شود.

محسنی فر در رابطه با جشنواره هنرهای دیجیتال خوزستان، گفت: جشنواره‌ها فضای خوبی برای دیده شدن عکاس‌ها و شناسایی ظرفیت آنها هستند و این جشنواره نیز موجب ایجاد رقابت و پیشرفت در حرفه عکاسی می‌شود و در سطح استانی نیز قطعاً به پویایی دنیای عکاسی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه افق نگاه ما نباید محدود به استان باشد بلکه باید به عکاسی از دید ملی و یا حتی بین المللی نگاه کنیم، عنوان کرد: جشنواره استانی زمانی حرکت و تأثیر خوبی را ایجاد می‌کند که از مبدأ یک استان آغاز شده ولی در سطح کشور و بین المللی باشد تا فضای تعاملی خوبی را با دیگر عکاسان برقرار کند.

محسنی فر گفت: متأسفانه خوزستان در برگزاری جشنواره ها عقب بوده و سابقه خوبی نداشته که علت آن باید بررسی شود. بخش عمده این مسئله به عهده مسؤولان استانی است و وقتی این جشنواره‌ها نباشد طبیعتاً استعدادهای شهر و استان ما آن‌گونه که باید، معرفی نمی‌شوند.

وی در رابطه با شرط استقبال از جشنواره‌ها، گفت: درصورتی که جشنواره‌ای با معیارها و شرایط خوبی برگزار کنیم، می‌تواند مورد استقبال هنرمندان واقع شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار