بزرگترین مجموعه اتاق عمل آبی با بیش از 12 اتاق عمل ویژه و مجهز روز جمعه در بیمارستان آپادانای اهواز و با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 17 August 2018

فرامرز بهشتی فر رئیس بیمارستان آپادانا اهواز روز جمعه در آیین بهره برداری از این واحد اظهار داشت: پروژه اتاق عمل آبی برقراری 20 اتاق عمل را در یک واحد درمانی خصوصی ممکن ساخته و علاوه بر خدمات رسانی بهینه به مردم ، در حوزه توریست درمانی نیز تحول بزرگی ایجاد می کند.

وی افزود: رنگ اتاق عمل در همه بیمارستانها سبز است ولی دراین واحد به خاطر القای حس آرامش بیشتر به بیماران ، با رنگ آبی رنگ آمیزی شده اند.

رئیس بیمارستان آپادانا اهواز ادامه داد: این پروژه برای بهبود خدمات درمانی زیر نظر وزارت بهداشت و با نگاه توسعه توریست درمانی احداث شده و بی شک در این حوزه می تواند خدمات ارزشمندی را به توریستهای این حوزه از کشورهای منطقه ارائه دهد.

وی بیان کرد: دولت همواره در کنار بخش خصوصی حضوری فعال داشته و در این شرایط اقتصادی بخش خصوصی نیز تلاش مضاعفی برای رونق اقتصاد استان در دستور کار قرار داده است.

بهشتی تصریح کرد: بیمارستان آپادانا چهارمین سال پیاپی است که در حوزه توریست درمانی گواهینامه بین المللی دریافت کرده و در حال حاضر به عنوان پایلوت وزارت بهداشت و قطب گردشگری سلامت کشور به شمارمی رود و به

صورت میانگین بیش از یک هزار عمل جراحی در سال در آن صورت می گیرد.

رئیس بیمارستان آپادانا اهواز گفت: اتاق عمل آبی این بیمارستان یک هزار و 500 متر زیربنا داشته و تحت نظارت وزارت بهداشت ساخته شده و 90 درصد اعتبار سنجی‌ برای آن در نظر گرفته شده است.

بهشتی تصریح کرد: تمامی درهای این اتاق عمل اتوماتیک بوده که برای کنترل ورود و خروج و عفونت ها طراحی شده است و در آن تمام تکنیک های جراحی اجرا می شود.

وی افزود: برای این اتاق عمل سیستم ایمنی برق ایزوله و اورژانسی طراحی شده و هیچگونه اختلال در این سیستم و قطعی برق در آن ایجاد نمی شود.

رئیس بیمارستان آپادانا اهواز گفت: همچنین بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از کالای داخلی، بیش از 80 درصد تجهیزات این اتاق عمل آبی از برند های معتبر داخلی تهیه شده است.

وی یادآور شد: دراین اتاق عمل جراحی پیوند مفاصل ، لاپاراسکوپی، کاشت حلزون و جراحی اطفال با تجهیزات پیشرفته صورت می گیرد.

بهشتی گفت: اکنون خوزستان در بخش درمانی از بسیاری از استان ها جلوتر بوده و در بیشتر حوزه های درمانی بعد از تهران قرار دارد اما در حوزه زیرساخت های عمرانی با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: باوجود راه اندازی این اتاق عمل آبی در زمینه توریست درمانی و ارز آوری و همچنین انتقال توانمندی های درمانی در منطقه خاورمیانه حرف اول را می زنیم.

بیمارستان آپادانا، اهواز در اتوبان قدس اهواز واقع شده و بیمارستانی خصوصی – درمانی است که در سال ۱۳۵۳ باظرفیت ۶۰ تخت ثابت، تأسیس و در حال حاضر 330 تخت دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار