معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور:
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در حوزه فرهنگ، بدترین آفت، رفتار و نگاه سیاسی و گزینش افراد بر مبنای رنگ، جناح و خط است.
کد خبر: ۶۴۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 16 August 2018

در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان که چهارشنبه، 24 مردادماه در اهواز برگزار شد، محمدرضا زمردیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع چهره های نخبه استان خوزستان، اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید امروز جلسه ای برای تکریم و قدردانی از زحمات جناب آقای شنبدی که بیش از 30 سال در حوزه فرهنگی و آموزشی و همچنین چند سالی در حوزه ارتباط با سازمان ها و ایجاد امکانات جدید برای کانون زحمات زیادی کشیده اند برگزار شده است، لذا برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

زمردیان در ادامه با اشاره به معارفه مدیرکل جدید کانون، افزود: این جلسه همچنین برای معارفه جناب آقای وحید کیانی که از نیروهای جوان، با تجربه، پر انرژی، صاحب خلاقیت و دارای سابقه در حوزه ادبیات و شعر است برگزار شده است که برای ایشان هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که انرژی جوانی او و تجاربی که در عرصه فرهنگ و هنر دارد، بتواند خون تازه ای را در رگ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان جاری کند.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل جدید این کانون در خوزستان، گفت: آقای کیانی امروز که شما معارفه شدید بدانید که دوره مدیریت شما هر چقدر هم طولانی باشد در چشم بر هم زدنی می‌گذرد و مراسم تکریم شما هم روزی برگزار خواهد شد، لذا باید قدر زمان را بدانید و آگاه باشید که فرصت بسیار کوتاه است، خصوصا برای ما که در یک دستگاه فرهنگی کار می‌کنیم و بنا هست که برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم، به همین جهت اهمیت کار و قدر دانستن لحظه لحظه زمانی که در این حوزه می‌گذرانیم بسیار مهم است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در ادامه افزود: کانون پرورش فکری همانطور که از اسمش پیدا است یک مجموعه فرهنگی است و لازمه کار کردن در دستگاه فرهنگی اول از همه اخلاق باوری، دین مداری و نگاه همراه با مهربانی است، لذا اگر بتوانیم این محبت و این نگاه اخلاق مدارانه را در بین همکاران و مخاطبان خود ترویج دهیم، بی شک می‌توانیم بار بزرگی را از دوش جامعه برداریم و در این زمینه اثرگذار باشیم.

زمردیان با بیان این که در حوزه فرهنگ، بدترین آفت رفتار و نگاه سیاسی و گزینش افراد بر مبنای رنگ و جناح و خط است، خاطرنشان‌کرد: همیشه تاکید ما بر این است که انتخاب افراد و همکاران بر مبنای طرح‌آوری، شایستگی و توانمندی آن ها در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

وی در پایان با اشاره به سیاست اصلی سال 97 و 98 کانون‌های پرورش فکری کشور اظهار داشت: سیاست اصلی ما در سال آتی جذب و پایدارسازی اعضا به خصوص در حوزه نوجوانان است.
در ادامه غلامرضا شنبدی، مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این مدت دوستی، صفا و صمیمیت را در دلم گذاشت تا با همکارانم همراه با رفاقت، دوستی و همراه با مدیریت تیمی کار کنم.

در ادامه غلامرضا شنبدی، مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این مدت دوستی، صفا و صمیمیت را در دلم گذاشت تا با همکارانم همراه با رفاقت، دوستی و همراه با مدیریت تیمی کار کنم.

وی با بیان این که در حال حاضر شهرستان ملاثانی بهترین مرکز کانون پرورش فکری استان است، یادآور شد: در دوران مدیریت بنده همه همکاران ما نهایت سعی و تلاش خود را انجام دادند و یادم می‌آید دورانی بود که حدود 18 مرکز ما تنها با یک مربی اداره می‌شد. به همین خاطر ما آمدیم در همه مراکز مربی پروژه‌ای استخدام کردیم که در این میان حدود 100 مربی به کار گرفته شدند که خودشان درآمدشان را تامین می‌کنند.

مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به این که بیشترین مقام بین المللی از آن خوزستان است، اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که ما در این مدت ارزش ها، دلاوری ها، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را با کتاب شعر، داستان و قصه توسط مربیان و اعضا به رشته تحریر درآوردیم و کتاب منتشر کردیم.

شنبدی با بیان این که امروز کانون پرورش فکری استان خوزستان شصت و پنجمین کانون را افتتاح کرده است، خاطرنشان کرد: ما در سال 93-94، 52 مرکز داشتیم که امروز با یاری خداوند این مراکز را به تعداد 65 عدد رسانده ایم که به این لحاظ در کشور رتبه نخست را دارا هستیم.

همچنین وحید کیانی، مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اظهار کرد: از همه عزیزان که در گرمای مردادی اهواز و خرماپزان خوزستان در مراسم تودیع و معارفه حضور پیدا کرده اند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم با همراهی شما و با هم‌اندیشی‌ای که با شما بزرگواران در طی مسیر خواهم داشت، بتوانیم روزهای خوب و روشنی را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان رقم بزنیم.

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حسن اعتماد فاضل نظری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، خاطرنشان کرد: آن چه که باید مهم باشد، تلاش مشترک همه ما برای ارتقای برنامه های کانون پرورش فکری است لذا تمام برنامه ها و زحمات پیشین این کانون برای ما قابل احترام است و ما تلاش می کنیم با استفاده از خلاقیت های نو و فرصت هایی که تکنولوژی در اختیار کودکان و نوجوانان ما قرار داده است، بتوانیم با ظرفیت سازی اهداف کانون را در دو حوزه کودک و نوجوان پیش ببریم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار