تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از بازگشت ساعت کار دستگاه های اجرایی استان از روز چهارشنبه 24 مردادماه جاری به روال قبل خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 14 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید نظری در شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد: براساس مصوبه اعضای این شورا ساعت کار دستگاه های اجرایی از فردا چهارشنبه 24 مرداد 7:20 تا 14:20 می باشد.
وی افزود: براساس مصوبه قبلی شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ساعت کار دستگاه های اجرایی استان از 23 تیرماه به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی 6:30 اعلام شده بود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تغییر ساعات کاری ادارات به منظور مدیریت پدیده خشکسالی و آتش سوزی ها در نقاط مختلف استان مانند مراتع و جنگل ها مصوب شد.
ستار فرهادی تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مبنی بر خنک شدن هوا، ساعت کار ادارات از فردا به روال قبل باز می گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز افزود: از 15 تیر امسال و همزمان با تغییر ساعت کار دستگاه های اجرایی، میزان مصرف برق به طور میانگین پنج درصد کاهش یافت.
فرهزاد اظهار داشت: طی این مدت مصرف برق در ساعات اوج مصرف بین ساعات 19 تا 23 با چهار درصد کاهش مواجه شد، اما از خرداد تا نیمه تیر امسال مصرف برق استان با 14 درصد افزایش روبه رو شد.
وی بیشترین خاموشی های تابستان امسال چهارمحال و بختیاری را در بخش خانگی و تجاری عنوان کرد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بارش های سال زراعی استان 312 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 46 درصد کاهش نشان می دهد.
شاهرخ پارسا افزود: 93 درصد مساحت استان به خشکسالی متوسط، چهار درصد شدید و سه درصد به خشکسالی خفیف دچار شده است.
وی خشکسالی های 11 سال اخیر استان را یادآور شد و گفت: سطح منابع آب های زیرزمینی استان 35 متر افت داشته به طوری که چهارمحال و بختیاری پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر رتبه هفتم خشکسالی کشور را دارد.
پارسا تاکید کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته بارش های استان در پائیز امسال عادی خواهد بود اما جبران کمبود بارش های قبل را نمی کند.
وی افزود: خشکسالی های اخیر باعث فرونشست بخش های زیادی از زمین، صخره ای شدن آن و جلوگیری از نفوذ رواناب ها می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کره زمین دچار تغییر اقلیم شده و تنها راه مقابله با آن سازگاری با شرایط است.
شهرام احمدی تصریح کرد: بهینه سازی مصرف آب در بخش های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی، استفاده صحیح از منابع آب، مدیریت آب های سبز، خاکستری و مجازی، بازچرخانی آب صنایع، استفاده از پساب و بارگذاری ها براساس سند آمایش سرزمین باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.
وی یادآور شد: با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و امکان ورود شوک به طبیعت احتمال شیوع بیماری های حیات وحش وجود دارد.
چهارمحال و بختیاری یکهزار و 400 گونه جانوری شامل؛ 185 گونه متعلق به 95 گونه خانواده، 170 گونه پرنده، 35 گونه خرنده، 62 گونه پستاندار، پنج گونه دو زیست و 22 گونه ماهی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار