سفیر اتریش در ایران:
سفیر اتریش در ایران با بیان این‌که سرمایه‌گذاری‌های اتریش در ایران الگویی برای سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری پایدار سه محور برنامه‌های اقتصادی اتریش در ایران است.
کد خبر: ۶۴۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 14 August 2018

«اشتفان شُلتس» در جریان سفر خود به استان یزد با بیان این‌که اتریش در نیمه دوم این سال میلادی ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد،‌اظهار کرد: هماهنگی سفارتخانه‌های اروپا در تهران به عهده سفارت اتریش در ایران گذاشته شده است.

وی توسعه همکاری‌های اقتصادی بر اساس منافع ایجاد شده از برجام را یکی از مهمترین برنامه‌های اتریش در ایران دانست و افزود: بحث تامین و امنیت منابع آب و مباحث مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر و گردشگری پایدار و مبتنی بر محیط زیست، از جمله اهداف تعیین شده برای تدوین برنامه اقتصادی با ایران است.

سفیر اتریش در ایران گفت: در حال حاضر به دنبال نقاط مشترک و مجموعه ای هستیم که تا به الان همکاری داشتند و یا به دنبال همکاری هستند که بتوانیم یک شراکت و همکاری جدید را با آنها آغاز کنیم و از نتایج آن بهره‌مند شویم .

شُلتس تصریح کرد: در حوزه گردشگری تا به امروز ارتباطاتی برقرار شده و از جمله یک مجموعه گردشگری اتریشی برنامه بلند مدت یا مستر پلان برای توسعه گردشگری در ایران ارائه کرده است .

وی با بیان این‌که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر دو حوزه داریم بیان کرد: طرف اتریشی یک حمایت مالی برای ایجاد یک مرکز انرژی‌های پایدار و تجدید پذیر در تهران که مرکز هدایت کشورهای حاشیه دریای خزر هم هست اجرا کرد و در کنار این مرکز، همکاری شرکت‌های متعددی را در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر خواهیم داشت و قطعا برای همکاری وارد می‌شوند .

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: مورد دوم یک طرح موفقیت آمیز به عنوان نمونه است که یک نیروگاه خورشیدی در استان کرمان توسط یک شرکت اتریشی ایجاد و به بهره برداری رسید .

شُلتس تصریح کرد: این طرح یک الگو و نمونه است که سرمایه گذار می‌تواند موفق شود و سرمایه گذار اتریشی در مدت کمتر از چهار سال توانست کل سرمایه خودش را برگرداند و این بهترین الگو برای سرمایه گذار است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: این خودش یک نمونه بارز است وقتی سیاست کارش را به خوبی انجام دهد و با ایجاد چهارچوبها امنیت برقرار شود و امکان همکاری‌ها در این حوزه‌ها وجود داشته باشد، ایران نیاز به یک اسب نجات بخش ندارد بلکه اینها نمونه‌های موفق همکاری است که از آن اسم بردم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار