در کارگروه گردشگری خوزستان مطرح شد؛
استاندار خوزستان از تخصیص اعتبار استانی به صورت هدفمند به زیرساخت ‎ های گردشگری و میراث فرهنگی استان خبر داد .
کد خبر: ۶۴۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 14 August 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه گردشگری استان گفت: آثار میراثی و ظرفیت‎های گردشگری استان در فصول مختلف بی‎نظیر هستند تا جایی که تمدنی مانند بین‎النهرین و سازه‎ای مثل چغازنبیل در کمتر نقطه‎ای از کشور یافت می‎شوند.

او با اشاره به اهمیت برپایی جشنواره‎های مختلف برای شناساندن ظرفیت های مختلف استان ادامه داد: تالا‎ب‎ها و مناطق دیدنی در حوزه دریا و رودخانه و نیز سدها و دریاچه‎های عظیم پشت آن‎ها نیز استعداد کم‎نظیری را برای ورزش‎های آبی ایجاد می‎کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به ارسال نامه‎ای از سوی استانداری خوزستان به دولت مبنی بر ایجاد تعطیلات زمستانه برای مدارس افزود: تحقق این موضوع می‎تواند فرصت مناسبی برای گردشگری در جنوب کشور پدید آورد.

شریعتی با ابراز امیدواری نسبت به این‎ که با مطالعه کالبدی طی برنامه‎ای چند ساله ظرفیت‌ها شناسایی و جذب سرمایه‎گذار صورت بگیرد به قابلیت‎های شهرستان کارون اشاره و خاطرنشان کرد: در کارون ظرفیت‎های خوبی وجود دارد که در تلاش هستیم تا با کمک یکدیگر ظرفیت‎های این شهرستان شناسانده و در آن سرمایه‎گذاری، اشتغال موثر و توزیع ثروت مناسب صورت گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به آثار تمدنی چگاسفلی و چغازنبیل در استان خوزستان اظهار کرد: این‎ها همگی ظرفیت‎های استان خوزستان هستند و امیدوارم که در وهله اول با شناساندن و تبلیغات موثر و در وهله بعد با اقدامات عملیاتی زیرساخت‎های مرتبط با ظرفیت‎ها فرآهم آیند تا استان بتواند از این ظرفیت خدادادی خود نیز بهره کافی و لازم را ببرد.

شریعتی همچنین تشکیل جلسات منظم کارگروه گردشگری برای طرح مشکلات گردشگری را خواستار شد و عنوان کرد: میراث فرهنگی و صنعت گردشگری به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه استان باید به جد در دستور کار قرار گیرد و از حاشیه به متن منتقل شود.

او خبر داد: بنا داریم اعتبار استانی لازم را در کنار اعتبارات ملی به صورت هدفمند به زیرساخت‎های گردشگری و میراثی استان اختصاص دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار