مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به وجود ابر بحران خشکسالی ضرورت دارد از ذهاب نیشکر به صورت بهینه استفاده شود.
کد خبر: ۶۴۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 14 August 2018

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به وجود ابر بحران خشکسالی ضرورت دارد از ذهاب نیشکر به صورت بهینه استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در بازدید از فاز یک و ۲ پرورش ماهی شهید احمدیان در خرمشهر اظهار داشت:بر اساس پیش بینی ها و با توجه به شرایط خشکسالی به ذهاب نیشکر نیاز پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز شرکت توسعه نیشکر کمبود آب مورد نیازش را از طریق ذهاب برطرف میکند

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سهمیه بندی قبلی آب برای فاز یک و دو پروش ماهی شهید احمدیان اظهار کرد: سهمیه آبی برای این واحد مشخص کردیم که قرار بود پنجاه درصد آن کشت شود اما الان شاهدیم همه حوضچه های زیر آب هستند و این امر به منزله زیرپا گذاشتن مصوبه ستاد خشکسالی است.

وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم و ضرور بیمه مزارع است چراکه اگر مزارع بیمه باشند نیازی به نامه نگاری نیست،همچنین بیمه، خسارات ناشی از خشکسالی را نیز شامل می شود.

حاجی زاده با اشاره نبود برق در فاز دو این پرورش ماهی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکل برق این واحد با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه می کنیم و اعتباری به آن اختصاص می دهیم علاوه بر این از کمکهای شرکت برق منطقه ای استان نیز کمک گیریم.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ناموس و وطن، اسلحه به دست گرفتیم و از وطن دفاع کردیم اما امروز نوع مبارزه متفاوت است و جبهه ما اقتصادی است لذا براساس فرمایش مقام معظم رهبری امریکا و امثال آن رو در رو با ما نمی جنگند بلکه هر جا که بدانند میتوانند ضربه بزنند آن را عملی می کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که اجر جهاد در عرصه اقتصادی، کمتر از جبهه های جنگ و هشت سال دفاع مقدس نیست توضیح داد: همه ما خود را ملزم می دانیم که مسایل و مشکلات مردم خرمشهر را در اولویت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد مشکلات ما به خشکسالی که یک ابر بحران برای ما محسوب می شود باز می‌گردد، و مابقی نیز به سو مدیریت ها و سو تدبیرها برمی گردد.

حاجی زاده گفت: پدیده خشکسالی براساس نظر کارشناسان داخلی و بین المللی در ۷۰ سال اخیر، بی سابقه بوده است و خشکسالی جدی را در این زمینه نسبت به سال های گذشته شاهد هستیم

وی با اشاره به مشکلاتی که خشکسالی با خود به همراه می آورد گفت: کمبود آب شرب، تبدیل تالاب ها به کانون ریزگرد، توسعه عرصه های گرد و خاکی، آتش سوزی و .. بخشی از مشکلات خشکسالی است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: امسال خوزستان در میزان بارندگی مشکل نداشت چراکه بارش در استان نسبت به سال گذشته تنها سه درصد کاهش یافته بود، اما در بالا دست استان، که حوزه آبریز استان خوزستان محسوب می شود و سدهای ما را باید پوشش دهند و پر کنند استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیوله و بویر احمد قرار دارند که جزو ۱۰ استان فوق بحرانی بارش بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار