معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در راستای برنامه‌های دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه به دنبال گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و گسترش گروه‌های علمی در دانشکده هستیم؛ در همین راستا با تلاش‌های انجام شده امسال مجوز تاسیس گروه علمی پیراپزشکی در دانشکده اخذ شده است.
کد خبر: ۶۴۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 13 August 2018

محمد نوری اظهار کرد: هم‌اکنون هزار و 250 دانشجوی پزشکی در 11 رشته کارشناسی و چهار رشته کاردانی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. علوم آزمایشگاهی هوشبری، اتاق عمل، فناوری اطلاعات و سلامت و کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی زیرمجموعه پیراپزشکی هستند.

وی افزود: مدتی است در این رشته‌ها دانشجو پذیرش می‌کنیم و با پیگیری‌های انجام شده توانستیم مجوز رسمی ایجاد گروه آموزشی پیراپزشکی را از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه اخذ کنیم و تعداد گروه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان را به چهار گروه افزایش دهیم. در حال حاضر گروه‌های پرستاری، علوم پایه، علوم بالین پزشکی و پیراپزشکی در دانشکده وجود دارند که گروه‌های علوم پایه و علوم بالین سال گذشته به دانشکده اضافه شدند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: گروه‌ها زیرساخت‌های یک دانشگاه را می‌سازند تا بتوانیم به سمت تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه حرکت کنیم. این گروه علمی می‌تواند پایه‌ای برای جذب هیات علمی تخصصی یا پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و... باشد.

نوری با بیان اینکه هم‌اکنون هزار و 250 دانشجو در دانشکده مشغول به تحصیل هستند، گفت: تعداد رشته‌ها و تعداد دانشجوهای دانشگاه از نظر کمی از آمار مناسبی برخوردار است. ما به دنبال گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: سالانه بین 200 تا 300 دانشجو در دانشگاه پذیرش می‌شوند. در نیم سال اول تحصیلی 97-98 نیز 20 دانشجو در رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار پذیرش می‌شوند و به این ترتیب گروه علمی بهداشت نیز به گروه‌های علمی این دانشکده اضافه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار