معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان:
حسین زاده خاطرنشان کرد: دورنمای همه انتقال واقعیت های جامعه باید بارقه های امید در جامعه را به ارمغان آورد ، در غیر این صورت خبرنگاران رسالت اصلی خود را به نحو مطلوب انجام نداده اند.
کد خبر: ۶۴۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 12 August 2018
دکتر علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و نشست خبری رییس دانشگاه  علمی کاربردی خوزستان با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز ۲۱ مرداد ماه در دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در حوزه فرهنگ سخنرانی ها و قلم‌فرسایی زیادی شده است و‌همواره بر رویکرد فرهنگی تاکید کرده ایم، ولی در حوزه عمل، سیاستگذاری و برنامه ریزی کمترین توجه به حوزه فرهنگ شده است.  حوزه رسانه و خبرنگاری بخش مهمی از مقوله فرهنگ هستند. به مسأله فرهنگ توجه چندانی نمی‌شود. امیدوارم روزی برسد که شان و منزلت و پشتیبانی لازم از این مجموعه انجام شود.
 
به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: چند دهه است که درباره سرمایه اجتماعی صحبت می‌شود، بسیاری از رویکردها و تئوری های برای ارتقا سرمایه اجتماعی تعیین می شود . 
 
حسین زاده با اشاره به مهمترین مولفه های سرمایه اجتماعی گفت: بحث های مشارکت و اعتماد اجتماعی توسط افرادی در جامعه شکل می پذیرد، افراد و ابزاری برای گسترش این مولفه ها در جامعه نیاز است که این امر توسط خبرنگاران در کنار دولتمردان و‌دیگر اقشار  تقویت پیدا خواهد کرد.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه بخشی از وظایف مهم مطبوعات، ترسیم و‌انتقال واقعیت های جامعه است، بیان داشت: زمانی که به حوزه آسیب های اجتماعی می پردازیم با واقعیت های تلخی مواجه شویم، البته این جزو وظایف ما است که به عنوان یک خبرنگار واقعیات را انتقال دهیم تا برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.
 
حسین زاده خاطرنشان کرد: دورنمای همه انتقال واقعیت های جامعه باید بارقه های امید در جامعه را به ارمغان آورد ، در غیر این صورت خبرنگاران رسالت اصلی خود را به نحو مطلوب انجام نداده اند.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: جامعه امروز ما بسیار به این بارقه‌های امید نیاز دارد. در حال حاضر بیش از 4 میلیون نفر در جامعه در حوزه دانشگاهی در حال تحصیل هستند. شاخص‌های بیکاری و تعداد فارغ‌التحصیلان را نیز می‌دانیم. در کنار انعکاس این اخبار، به حوزه‌هایی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند نیز، باید بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار