عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ روزانه ۳ هزار تن میوه وارداتی قاچاق وارد کشور می‌شود و سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران باید از توزیع میوه‌های خارجی قاچاق جلوگیری کند.
کد خبر: ۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 21 July 2015
محمد حقانی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: روزنامه همشهری در تاریخ 16 تیر 94، مطلبی تحت عنوان بازارچه‌های مرزی معبر میوه‌های قاچاق است منتشر کرد که در آن معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد دولت در واردات میوه‌ها دخالتی ندارد.

حقانی بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولیدات داخلی، ورود انواع میوه‌ها به غیر از موز، آناناس و انبه را ممنوع اعلام کرده است ولی در بازار داخلی انواع میوه‌ها به صورت وارداتی وجود دارد و به فروش می‌رسد و فروش این نوع میوه‌ها خسارت‌های ویران‌کننده‌ای را با توجه به عدم رعایت قرنطینه به هموطنان وارد می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه واردات میوه‌ها آفات و بیماری‌های گیاهی را به همراه دارد، گفت: روزانه سه هزار تن میوه‌های وارداتی قاچاق در کشور توزیع می‌شود.

حقانی یادآور شد: سازمان میوه و تره‌بار شهر تهران باید از توزیع میوه‌های خارجی وارداتی جلوگیری کند و میوه‌هایی که در بازارهای داخلی تولید می‌شود را توزیع کند.

وی درباره باغات کن اظهار داشت: مطابق با مصوبه شورای شهر و شورای عالی معماری و شهرسازی محدوده باغات به هم پیوسته کن در جهت صیانت از باغات به پهنه G تبدیل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار