سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به آتش‌سوزی در نخلستان‌های شهر خنافره گفت: حدود 600 اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
کد خبر: ۶۴۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 08 August 2018

سعید حاجیان در خصوص وقوع آتش‌سوزی گسترده شب گذشته در نخلستان‌های اطراف شهر خنافره از توابع شهرستان شادگان، اظهار کرد: در پی این حادثه، شهرستان ماهشهر جهت کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کرد و ماشین‌های آتش‌نشانی از شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی نیز در اواخر عملیات به محل حادثه رسیدند اما آتش در نخلستان‌های خنافره حدود ساعت 23 شب گذشته (16 مردادماه) با امکانات شهرستان مهار شد.

وی با بیان اینکه قطعا اگر امکانات اطفای حریق در شهرستان شادگان بیشتر بود، از سرایت آتش جلوگیری می‌شد، افزود: اگر امکانات خوبی داشتیم آتش سریع‌تر مهار می‌شد و خسارت حریق نیز کمتر بود اما ظرفیت‌های شهرستان شادگان محدود است.

حاجیان در خصوص علت این حریق تصریح کرد: در بررسی‌ها دیدیم که تکه چوب درختی در گوشه نخلستان آتش زده شده بود که با توجه به بی‌آبی نخلستان و وزش باد در شب گذشته جرقه‌ای کوچک نیاز بود تا آتش به سرعت به نخلستان‌ها سرایت کند.

وی بیان کرد: احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی وجود ندارد و وقوع آتش‌سوزی سهوی بوده است.

سرپرست فرمانداری شادگان عنوان کرد: حریق در یک مساحت دو هکتاری رخ داد که بخش اعظم این مساحت و حدود 500 تا 600 اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار