فرمانده انتظامی خرمشهر:
فرمانده انتظامی خرمشهر از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی اغتشاش های اخیر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 08 August 2018

همت علی ترکارانی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه خرمشهر اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ نفر در جرم های مختلف دستگیر شدند که بیشتر جرم ها سرقت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر نیروی انتظامی، دستگاه های بسیار دیگری متولی کاهش میزان سرقت هستند، افزود: در بحث پیشگیری از سرقت نیروی انتطامی تنها عضو کمیسیونی با این عنوان است و همه وظایف بر عهده نیروی انتظامی نیست.

فرمانده انتظامی خرمشهر از سرقت کابل های مخابرات و برق به عنوان دو نمونه از جرائمی یاد کرد که کنترل آنها نیاز به ورود سایر دستگاه ها دارد.

ترکارانی توضیح داد: سرقت کابل های مخابرات با توجه به اینکه ارزش مالی ندارند اهدافی خرابکارانه را دنبال می کند و بخشی از وظایف مراقبت از این نوع کابل ها بر عهده مخابرات است.

وی افزود: در خصوص کابل های برق هم نیروی انتظامی باندهای زیادی را دستگیر کرده است اما از جمله مهمترین دلایل ادامه این سرقت ها مجهز نبودن شبکه توزیع برق شهرستان خرمشهر به سیم های خود نگهدار است.

ترکارانی با بیان اینکه تعبیه سیم های خودنگهدار تاثیر بسیاری در کاهش سرقت کابل های برق دارد، ادامه داد: در شهرستان همجوار آبادان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کابل های برق خودنگهدار و غیر قابل سرقت است که این میزان در خرمشهر تنها ۱۰ درصد بوده که می طلبد اداره برق نسبت به تجهیز سیستم توزیع برق خرمشهر به این نوع سیم ها اقدام کند.

وی به موارد کشف مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: در بحث مواد مخدر کشور ایران یکی از فعال ترین کشورهاست و شهدای زیادی در این راه تقدیم کرده اما کشف و مبارزه با مواد مخدر از عهده نیروی انتظامی به تنهایی خارج است و نیاز است که تمام ادارات و دستگاه ها پای کار باشند.

فرمانده انتظامی خرمشهر نبود زیرساخت ها را یکی از موانع جمع آوری معتادان کارتن خواب در خرمشهر دانست و بیان کرد: کمیته مقابله که مسئولیت آن با نیروی انتظامی است مشکلی برای انجام وظایف خود ندارد اما در خرمشهر زیرساخت های کافی همچون مراکز بازپروری و کمپ های ترک اعتیاد کافی برای تحویل معتادها پس از دستگیری وجود ندارد .

وی در ادامه به ناآرامی های اخیر خرمشهر اشاره کرد و گفت: اغتشاشات برنامه طراحی شده دشمنان و در راس آن آمریکا بود و برنامه ای از آن سوی مرزها برای هدف قرار دادن نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود که در ادامه برای اجرای نقشه های خود قادر به همراه کردن مردم نشدند.

ترکارانی از دستگیری عوامل اصلی اغتشاش های خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: عوامل اصلی اغتشاش ها شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد و پرونده آنها توسط دستگاه قضا در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی خرمشهر همچنین از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تیراندازی در خرمشهر در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بحث تیراندازی ها در خرمشهر در سال ۹۷ کاهش چشم گیری داشته و نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و عوامل نیز ظرف ۲۴ ساعت شناسایی می شوند.

وی با یادآور شدن اینکه تیراندازی هنوز یکی از رسم های رایج مردم منطقه در مراسم های مختلف است، مقابله با این آیین اشتباه را نیازمند انجام کار فرهنگی و ورود بزرگان و چهره های تاثیر گذار منطقه ای دانست.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار