مدیرکل دادگستری استان فارس:دستگاه قضائی به تنهایی قادر به برخورد با فساد اداری و اقتصادی نیست و نیاز به هماهنگی ارکان هر سه قوه دارد، بایستی همه متعهد به پاسخگویی به مطالبه مردم باشند. ادامه داد: دستگاه قضایی مصمم است تا با فساد از ریز تا درشت برخورد قاطع کند.
کد خبر: ۶۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 08 August 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:علی القاصی مهر در آئین تودیع و معارفه روسای دادگشتری و دادستان عمومی و انقلاب لارستان با اشاره به شرایط خاص کشور و توطئه های دشمنان، اظهار داشت: با استقامت و ایستادگی مردم، همچون ۴۰ سال گذشته کشور از سختی ها عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم از برخی عملکرد مسئولان راضی نیستند، افزود: هدف اصلی انقلاب، امام(ره) و رهبری، خدمت به مردم بوده و مطالبه مردم از مسئولان به حق است که باید در عمل رخوت و سستی، محافظه کاری و عدم درک درد و رنج مردم و جوانان از مدیران دور شود.

مدیرکل دادگستری استان فارس با بیان اینکه خواسته مردم در برخورد با مفسدان انتظار به جایی است، تصریح کرد: عزم دستگاه قضایی بر برخورد با مفاسد در هر جایگاه و شخصیتی اولویت دارد که این مهم در کارنامه دستگاه قضایی در سالیان گذشته دیده می شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی به تنهایی قادر به برخورد با فساد اداری و اقتصادی نیست و نیاز به هماهنگی ارکان هر سه قوه دارد، بایستی همه متعهد به پاسخگویی به مطالبه مردم باشند. ادامه داد: دستگاه قضایی مصمم است تا با فساد از ریز تا درشت برخورد قاطع کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دستگاه قضا حمایت از همه نهادها در خدمت به مردم است، بیان کرد: حضور در بین مردم و آشنایی با دغدغه آنها توسط مدیران می تواند به حل مشکلات کمک کند.

القاصی مهر با اذعان به اینکه افزایش حاشیه نشینی در شهرها به معنای اضافه شدن پرونده های دستگاه قضائی می شود، یادآور شد: افزودن گرانی، بیکاری و تورم می تواند باعث افزایش درگیری و جرم شود.

وی با بیان اینکه هر چه نظم اداری دچار نابسامانی شود، می تواند تنش های اجتماعی را به وجود آورد، گفت: افزایش قیمت سکه در ماههای گذشته باعث افزایش ۲۰۰ درصدی پرونده های احصار و تخصیص مهریه شده است.

مدیرکل دادگستری استان فارس حجم ورودی پرونده های قضائیی بستگی به شرائط جامعه و کارکرد مدیران و دستگاهها داد، افزود: تکریم مردم در دستگاه قضاء مورد توجه جدی شده است.

وی خطاب به مسئولان برای شناسایی آسیب های هر منطقه و شهرستان و یافتن راهکار برای مقابله با آن، تصریح کرد: براساس آمار ۱۰ اتهام و پرونده در دادگستری لارستان در ۴ ماهه سال ۹۷ عبارتنداز؛ ایراد صدمه غیرعمدی براثر تصادفات رانندگی، ضرب و جرح عمدی، حمل مواد مخدر، توهین با اشخاص، سرقت، تخریب، تهدید، خیانت در امانت، افتراء و کلاهبرداری است.

القاصی مهر بیان کرد: در بخش دعاوی حقوقی در شهرستان لارستان بیشترین مورد مربوط می شود به مطالبه خسارت دادرسی، پرداخت حق الوکاله، سرپیچی از پرداخت هزینه دادرسی، تأمین خواسته، مطالبه مهریه، مطالبه وجه چک و غیره است.

مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه جرائمی که باعث ناامنی شود در دستگاه قضا به صورت جدی در سریعترین زمان برخورد می شود، تصریح کرد: در همه شهرستانها اگر جرائمی مثل آدم ربایی، قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و غیره بایستی فرآیند تحقیق، دستگیری مجرمین و رسیدگی به پرونده به طور ویژه و کوتاه مدت رسیدگی شود.

این مسئول با تأکید بر استفاده از فناوری های نوین و الکترونیک، گفت: راه اندازی دفاتر الکترونیکی قضایی در سراسر استان فارس در حال راه اندازی است که باعث تسهیل و تسریع در انجام خدمات قضایی می شود و دیگر نیازی مراجعه حضوری به دستگاههای قضائی نیست و این مهم باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.

القاصی مهر از راه اندازی سامانه «ثنا» خبر داد و افزود: این اقدام برای جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به دستگاه قضا طراحی شده و افرادی که مشکل قضایی دارند با ثبت درخواست الکترونیکی می توانند از جرئیات کار در جریان قرار گیرد.

وی همچنین از آغاز به کار سامانه الکترونیکی قضایی در شهرستان لارستان خبر داد و بیان کرد: تا پایان مردادماه تعداد دفاتر الکترونیکی دستگاه قضائی در سطح استان فارس به ۳۰ دفتر خواهد رسید و تا ۳ ماه آینده این دفاتر در سراسر استان فارس راه اندازی می شود.

 در پایان این مراسم سیدابراهیم مرتضوی دادستان سابق لارستان به سمت رییس دادگستری لارستان منصوب و ابوذر رنجبر نیز رییس سابق دادگستری گراش به سمت دادستان عمومی و انقلاب لارستان منصوب شد. همچنین از خدمات محمدرضا انصاری نیز با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار