معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: نظارت‌ بر کالاهای اساسی بصورت جدی و کاملتر انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 07 August 2018

علی بحرینی در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار منطقه آزاد اروند که امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا بعد از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر انتظار داشت در سیاست‌های اقتصادی با چالش‌های جدی و بحران‌های زیادی مواجه شویم اما این‌گونه نشد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: علی‌رغم اینکه درآمدهای کشور بسیار خوب بوده و منابع خوب دولتی در اختیار تأمین کالاهای اساسی قرار گرفت اما وجود یک بی‌نظمی سبب شد التهابی در بازار ایجاد شود که این التهاب اکنون مشخص و کارشناسی شده است.

بحرینی بابیان اینکه بسته اقتصادی که روز گذشته توسط دولت ابلاغ شد قطعاً تأثیر خود را در بازار خواهد گذاشت، عنوان کرد: قیمت سکه و ارز نیز تا حدی تعدیل‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: در بحث تنظیم بازار تصمیمات خوبی گرفته‌شده و تا پایان فروردین 98 کالاهای اساسی و دارو به‌صورت کامل و ثابت از ارز دولت استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه قرار است بر روند عرضه نظارت جدی‌تری صورت گرفته و این جدیت باید در کار ما لحاظ شود، بیان کرد: دولت تصمیم گرفت کالاهای اساسی را به‌صورت جدی‌تری مدیریت کند و وظیفه ما این مسئولان دولتی این است که تلاش کنیم تا کالاها با همان قیمت تعیین‌شده به دست مصرف‌کننده برسد.

بحرینی اظهار کرد: در برخی کالاها مانند لوازم الکترونیک و موبایل افرادی به‌صورت انحصاری در مرکز، ارز دولتی دریافت می‌کردند که همین سبب ایجاد مشکل شد و باید از ظرفیت‌های مناطق آزاد استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: باید انحصار را از این افراد خارج کنیم که این اقدام نیاز به کار کارشناسی دارد و منطقه آزاد اروند در این شرایط خاص باید به کمک خوزستان بیاید.

وی افزود: قانون 88 نظام صنفی، مدیریت تنظیم بازار را در منطقه آزاد اروند به عهده سازمان منطقه آزاد اروند گذاشته است اما باید اقدامات نظارتی ما مؤثر باشد و کاری نکنیم که التهاب در بازار ایجاد شود هرچند این کار ظرافت‌های خاص خود را دارد.

بحرینی بیان کرد: سازمان نظام صنفی قانونی دارد که بر اساس آن متخلف باید سه تخلف در سال داشته باشد و یک‌بار نیز قاضی برای وی حکم صادر کرده باشد تا امکان پلمپ آن واحد فراهم شود در غیر این صورت پس از طی چند ماه کار اداری مبلغی را به‌عنوان جریمه باید پرداخت کند که این روند بازدارنده نیست و لازم است بازبینی دراین‌باره صورت بگیرد.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی قیمت‌ها نیز مهم است و باید نرخ قیمت‌ها به‌صورت مرتب به سمع و نظر مردم برسد. سرعت رسیدگی به شکایات نیز دارای اهمیت بوده و بازخورد آن باید به شکایت‌کننده اطلاع داده شود.

بحرینی با اشاره به لغو روادید در منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این جسارت و ریسک‌پذیری را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تبریک می‌گویم چراکه در این شرایط با حذف روادید تحولی بزرگ و بنیادین را در خوزستان و کشور پایه‌گذاری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اظهار داشت: لغو روادید کار بزرگی بود و اگر من جای وی بودم قطعاً چنین ریسکی را نمی‌پذیرفتم.

وی گفت: در حال حاضر ارزآوری برای ما بسیار مهم است و باید در شرایطی که آمریکا تلاش داشته ما را محدود کند بر صادرات غیرنفتی و قسمت‌هایی که آمریکا به آن ورود نکرده است تأکید کنیم.

بحرینی بابیان اینکه توریست عراقی صرفاً برای خرید گوشت و مرغ به منطقه آزاد اروند نمی‌آید، اعلام کرد: صنعت توریسم در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تأثیرگذار است و بخش حمل‌ونقل و دیگر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اظهار کرد: ایتالیا در سال 2017 شصت میلیون توریست داشت و 38 میلیارد دلار از این صنعت عاید این کشور شد و باید ما نیز وسعت دید خود را به صنعت توریسم بیشتر کنیم.

وی بابیان اینکه سال گذشته 6.8 میلیارد دلار صادرات به عراق و 80 میلیون دلار واردات از این کشور داشتیم، تصریح کرد: این بازار را نباید از دست بدهیم و باید تنوع محصولات خود را بیشتر کرده و با تحلیل بازار سبد صادراتی خود را متنوع‌تر کنیم.

بحرینی گفت: ما به دنبال نقش بزرگ‌تری برای منطقه آزاد اروند در کشور هستیم و باید نقش ملی برای آبادان و خرمشهر تعریف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان افزود: منطقه آزاد اروند می‌تواند تبدیل به هاب واردات کالاهای مختلفی که موردنیاز است، بشود و به‌عنوان‌مثال می‌توان دام زنده را از استرالیا به این به این منطقه آورد و گوشت آن را به شهره‌های مختلف یا دیگر کشورها صادر کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم همه بخش‌های زیر بنایی منطقه آزاد اروند متأثر از ورود اتباع خارجه و گردشگران، رفاه روزافزون پیدا کند چراکه حق طبیعی مردم آبادان و خرمشهر است که بعد از سال‌ها سختی کام آن‌ها با تولید ثروت بیشتر شیرین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار