رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی گفت: هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی سالن ورزشی اختصاصی ندارد و ورزشکاران ساکن استان در سالن اجاره‌ای فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 07 August 2018

به گزارش تابناک : ورزشکاران جانباز نابینا و کم‌بینا در خراسان رضوی در هیئت جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای استان فعالیت می‌کنند، این هیئت چندین رشته ورزشی مختلف اعم از گلبال، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوومیدانی، پاورلیفتینگ، جودو، کوهنوردی، شنا، دوچرخه‌سواری و نظایر آن را درون خود جای داده است.

محمود باقرزاده؛ رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات و برنامه‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خنابینا و کم‌بینا نکاتی را به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با وضعیت هیئت در استان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی چه جوایزی را برای رتبه‌های برتر در نظر گرفته است؟

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی به ورزشکاران خود جوایز ارزشمندی تهیه می‌کند که تاکنون تمامی آنها به موقع اهدا شده است، به عنوان مثال در ایام عید پارسال مبلغ 45 میلیون تومان جوایز به ورزشکاران اهدا شد که بالاترین رتبه توانست 500 هزار تومان دریافت کند.

بخشی از این جوایز توسط فعالیت‌ها و درآمد هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی تأمین شده و قسمتی از آن نیز توسط اعضای هیئت پرداخت می‌شود، البته در گذشته اسپانسرهای قدرتمندی از هیئت حمایت می‌کردند اما در حال حاضر هیئت در مواقع حساس از جیب خود برای ورزشکاران خرج می‌کند.

فدراسیون جانبازان و معلولان در امر اهدای جوایز چه اقدامی انجام می‌دهد؟

فدراسیون در بحث جوایز اقدامی انجام نمی‌دهد و جوایز هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی به ورزشکاران قهرمان استان در سطح کشوری از 160 تا 200 هزار تومان بوده است، به طور کلی هیئت سعی بر تحقق امور و عمل کردن به عهدهایی است که با ورزشکاران انعقاد کرد.

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی سالن اختصاصی برای فعالیت خود دارد؟

اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از نظر سالن ورزشی و سایر مباحث مالی از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای استان حمایت کرده است، فدراسیون این ورزش نیز تا حد امکان در کنار هیئت بوده و به آن کمک رساند، هیئت نیز با حمایت‌های آنها در حال پیشرفت و توسعه این ورزش در استان است.

در حال حاضر یکی از ورزشکاران زیر پوشش هیئت عضو تیم ملی بوده اما با این وجود هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی باشگاه اختصاصی و تجهیزات کامل ندارد، باید در زمینه فراهم سازی تجهیزات و به دست آوردن سالن ورزشی اختصاصی تدابیری صورت پذیرد.

مشکلات مالی سبب لغو برخی از برنامه‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی شده است؟

با وجود مشکلات مالی بسیار، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی تاکنون برنامه‌ای خود را لغو نکرده است، این هیئت در سالن‌های اجاره‌ای فعالیت می‌کند و ورزشکاران مکان ثابتی برای اجرای تمرینات خود ندارند اما این موارد از حمایت هیئت از ورزشکاران نمی‌کاهد.

مربیان زیر پوشش هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی از چه سطحی برخوردارند؟

اغلب مربیان حاضر در مشهد عضو مربیان تیم ملی هستند، در حال حاضر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی از بهترین مربیان کشور برخوردار بوده و خللی در بحث مذکور وجود ندارد، این هیئت مربیان خود را تقویت کرده و برای ارتقاء آنها می‌کوشد.

دلیل بالا بودن سطح مربیان حاضر در خراسان رضوی چیست؟

مربیان به دلیل شرکت متعدد در کلاس‌های مربی‌گری، جزو برترین مربی‌های کشور بوده و در بخش داوری نیز برخی از داوران در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، به طور کلی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی دارای مربیان و داوران کشوری و بین‌المللی است.

آیا اسپانسرها از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی حمایت می‌کنند؟

هیچ اسپانسری جهت حمایت از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی وجود نداشته و هیئت به تنهایی مایحتاج ورزشکاران را تأمین می‌کند، این هیئت از ارگان‌ها و نهادهای متولی خواستار این است که بتواند پلاکاردی در ارتباط با ورزش‌های جانبازان و معلولان در مسابقات آنها به صورت رایگان نصب کند.

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی چه درخواستی از مسئولان و متولیان مربوطه دارد؟

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی تاکنون درخواستی از اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون جانبازان و معلولان نداشته اما آنها تا حد امکان به هیئت کمک کرده اند، این هیئت اسپانسرها را حمایت کننده خود می‌داند و خواستار حمایت از سوی آنها است.

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی چه مشکلاتی را در سیستم کاری خود مشاهده می‌کند؟

دغدغه‌هایی در مبحث بودجه وجود داشته اما هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی تاکنون امور سنگین انجام نداده و برنامه‌ها به بودجه فشار وارد نکرده اند، حقوق مسئولان هیئت بسیار اندک بوده و تمامی آنها برای فعالیت افراد نابینا و کم‌بینا تلاش می‌کنند.

هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف اعم از کشوری، آسیایی و نظایر آن بر عهده چه کسی است؟

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی هزینه اعزام ورزشکاران را پرداخت می‌کند و پس از مسابقات در صورتی که مقدار مبلغ پرداخت شده موجود باشد اعضای هیئت مبلغ را پس می‌گیرند، اما در صورت باقی نماندن بودجه مورد نظر، اعضای هیئت اصراری برای پس گرفتن آن ندارند.

به عنوان مثال چندین سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار تومان گم شده و اعضای هیئت مجبور به پرداخت مجدد این مبلغ شدند، به این صورت ورزشکاران به راحتی و با آسایش خاطر به فعالیت خود پرداختند، همچنین چند مدت پیش 700 هزار تومان برای ورزشکاران پرداخت شد که پس از تحقیق مشاهده شد که این مبلغ را رئیس هیئت پرداخت کرده است.

هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان نابینا و کم‌بینای خراسان رضوی در صدد راه اندازی باشگاه‌های دوومیدانی بوده اما به دلیل شرایط سخت اقتصادی هنوز این امر به نتیجه نرسیده است، هیئت با ورزشکاران قرارداد 9 میلیون تومانی در هر سال انعقاد کرده که باید به آنها عمل کند، اما در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار