رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به این‌که تاکنون ۲۶ دستگاه اتوبوس به خطوط خدمات‌رسان به مردم تزریق شده است، گفت: به دنبال خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۷ هستیم
کد خبر: ۶۴۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 07 August 2018

سید ناصر موسوی‌نژاد با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی درست و حساب شده توسط شهرداری در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: شهرداری به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و به همکاری جدی و به موقع مسئولان کشوری، استانی و مردم نیاز است.

وی با اشاره به بررسی جنبه‌های مختلف وضعیت ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اهواز در ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: ناوگانی فرسوده، رو به نابودی و وضعیت ناخوشایندی را مشاهده کردیم که بیشتر زیرساخت‌های آن قابل از استفاده نبود.

عضو شورای شهر اهواز به رویکرد و عزم اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران اتوبوسرانی و ارتباط تنگاتنگ با استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس، بیان کرد: امید است از این وضعیت نامطلوب خارج و بتوان به مرحله رضایت‌بخش و در شأن مردم اهواز رسید و تغییراتی را در این زمینه ایجاد کرد که در همین راستا فردی متخصص حمل و نقل و ترافیک به عنوان رئیس کمیسیون این بخش انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت شورا و شهردار با مساعدت استاندار خوزستان تاکنون 52 دستگاه اتوبوس از نوع اسکانیا با اعتبار هر دستگاه شش میلیارد ریال و 9 دستگاه مینی‌بوس از نوع ایسوزو به قیمت هر دستگاه یک میلیارد و 650 میلیون ریال خریداری شده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به این‌که تاکنون 26 دستگاه اتوبوس به خطوط خدمات‌رسان به مردم تزریق شده است، ادامه داد: به امید خدا به دنبال خرید 50 دستگاه اتوبوس در سال 97 هستیم.

عضو شورای شهر اهواز به تبیین اقدامات مورد نیاز در جهت توسعه خدمات حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت: اصلاح هندسی معابر ترافیک‌خیز، ایجاد مسیر تردد ویژه اتوبوس‌ها و کاهش زمان مبدا و مقصد مسافران، خرید اتوبوس با کیفیت از جمله این موارد است.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی بهره‌برداری از حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی، افزود: از مردادماه سال جاری هوشمند کردن ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی خواهد شد که نتیجه این امر رایگان شدن خدمات، امکان شارژ کارت‌ها در اتوبوس‍‌‌ها، نظارت و مدیریت سوخت، توسعه در بخش‌های مختلف پروژه و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی سازمان را در بر خواهد داشت.

موسوی‌نژاد با اشاره به واگذاری اتوبوس‌های خریداری شده به بخش خصوصی با پایین‌ترین قیمت به میزان 100 میلیون تومان، 50 میلیون تومان نقد ومابقی آن اقساط 8 ساله، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های زیرگذر و روگذر و حذف چراغ قرمز در معابر ترافیک‌خیز از دیگر اقدامات در جهت توسعه خدمات شهر به ویژه حمل و نقل عمومی است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به این‌که در بازدید از مناطق مختلف اهواز مردم از عدم دقت رانندگان در تنظیم وقت در توقفگاه‌ها گله کردند و افزود: مردم اهواز خواستار بهبود کمی و کیفی اتوبوس‌ها به ویژه در مناطق محروم بودند که بتوان در دوره چهارساله پنجمین شورای شهر اهواز تحقق بخشید.

وی عنوان کرد: ناوگان اتوبوسرانی در منطقه عین دو باتوجه به وسعت جغرافیایی و عدد جمعیت ساکن در منطقه و مسیری که اتوبوس منطقه باید طی کند، نامساعد است.

موسوی‌نژاد با بیان این‌که با بهره از ظرفیت دانشگاه شهید چمران، سمن‌های متخصص مردمی و بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل عمومی، بودجه سال گذشته با اعتبار بالغ بر 85 میلیارد تومان را تجزیه و تحلیل کردیم، گفت: بعضی اقدامات همچون هزینه خرید اتوبوس، خرید سایبان ایستگاه‌های اتوبوس را از بودجه سال 97 را به لحاظ دست و پا گیر بودن با اعتبار بالغ بر 47 میلیارد تومان حذف و به بودجه شهرداری مرکز انتقال دادیم.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به دعوت از سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها نظیر ایجاد ایستگاه مکانیزه، ساخت پل عابر پیاده و زیرگذر و استقبال قابل توجه، خاطرنشان کرد: با ساخت و نگهداری آنها بحث بهره‌برداری تبلیغاتی توسط شرکت‌ها بر روی سازه‌ها انجام می‌شود و دیگر نیازی به هزینه نیست اما این کار با نظارت عوامل شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش بودجه سال جاری سازمان به دو دلیل، ادامه داد: بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران و دیگری باتوجه به اینکه سازمان یک سازمان خدماتی است و درآمدی در آن تعریف نشده سعی کردیم، بخشی از هزینه‌ها به شهرداری مرکز مانند خرید اتوبوس، خرید ایستگاه‌ها انتقال شوند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار