مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید چمران خبر داد:
مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به استقرار 50 شرکت در این مرکز، گفت: در سال 96 میزان فروش شرکت‌ها 3.6 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۶۴۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 08 August 2018

یحیی میرزایی اظهار کرد: از بدو تاسیس مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تاکنون 692 طرح و در سال گذشته 50 ایده دریافت کرده است که از این تعداد 48 ایده داوری فنی و اقتصادی شدند. در مجموع این مرکز در سال گذشته 50 شرکت و هسته مستقر داشته است که از این تعداد 15 مجموعه، هسته‌های فناور و 35 مجموعه، شرکت‌ها و واحد‌های فناور بودند.

وی افزود: ما برای اولین بار سه دفتر تحقیق و توسعه را راه‌اندازی کردیم که موجب ارتباط بیشتر و ساد‌ه‌تر با صنایع می‌شود. در سال 96 میزان فروش شرکت‌ها 3.6 میلیارد تومان بوده است. همچنین اشتغال تمام وقت ایجاد شده در مرکز 105 نفر و اشتغال نیمه‌وقت 82 نفر بوده است.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال 96 در مجموع شش کارگاه در حوزه‌های کسب و کار برای شرکت‌ها برگزار شد که نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده است. همچنین در سه نمایشگاه استانی شرکت داشتیم و شرکت‌ها از مزایای آن استفاده کردند.

میرزایی افزود: مجموع فضایی که سال گذشته به عنوان فضای دفتری به شرکت‌ها واگذار شد حدود 50 اتاق است و میزان وام داده شده به شرکت‌ها نیز در سال گذشته 220 میلیارد تومان بوده است. سقف تسهیلات ارایه شده به هر شرکت در طی دوره‌ سه ساله استقرار 50 میلیون تومان است که این رقم در سال پیش از آن 30 میلیون تومان بود.

وی عنوان کرد: هر شرکتی که در مرکز رشد مستقر شود از خدمات فیزیکی مانند دفاتر و وسایل اداری مورد نیاز برخوردار می‌شود و امکان استفاده از خط اینترنت دانشگاه را مانند اعضای هیات علمی دارد. همچنین مکاتبات شرکت‌ها با برند مرکز رشد دانشگاه انجام می‌شود که فرصت خوب و گزینه مهمی برای شرکت‌های نوپا است.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه شرکت‌های نوپا به وضعیت بازار حساس هستند، تصریح کرد: امسال مسایلی مانند تحریم و وضعیت اقتصادی شرایط را برای شرکت‌های نوپا، شکننده می‌کند. بنابراین امسال ما به بازارهای تضمین شده‌تر برخی سازمان‌ها مانند کمیته امداد روی آوردیم تا مددجویان کمیته امداد با استفاده از طرح‌های مرکز، کسب درآمد کنند.

میرزایی ادامه داد: تمرکز بر این است که از بازار به نیاز‌ها برسیم، برخی ارگان‌ها بنابر رسالت خود برای انجام کارها هزینه‌ می‌کنند که ما به سراغ این سازمان‌ها رفتیم و استقبال خوبی صورت گرفت. در تلاش هستیم که چنین ارتباطاتی بیشتر شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار