رئیس اداره اموزش و پرورش بندر‌ماهشهر گفت: آیتمی تحت عنوان کمک به مدرسه در برخی مدارس وجود دارد که اگر خیری ۱میلیون تومان به مدرسه کمک کند، ۱۰ امتیاز به وی تعلق خواهد گرفت و به واسطه امتیاز گرفتن، می‌تواند فرزندش را ثبت‌نام کند.
کد خبر: ۶۴۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 09 August 2018

باتوجه به نزدیک شدن فصل مهر و شکوفایی مدارس؛ دوران ثبت‌نام داغ تر از هوای این روزها شده است. در این میان خانواده‌های انبوهی هستند که باتوجه به وضع اقتصادی موجود و درآمد خود، توانایی ثبت‌نام فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی و خاص ندارند و خواهان ثبت‌نام فرزندشان در مدارس دولتی هستند، اما قصه سر دراز دارد.

طی گزارش‌های واصله برخی از مسئولان مدارس جهت ثبت‌نام ، درخواست‌های چند صد هزار تومانی میکنند، برخی مدیران مدارس هم، پا را فراتر گذاشته و درقبال ثبت‌نام به برخی از والدین گفته‌اند چند میلیون تومان تحت عنوان خیر کمک کنید، تا صاحب امتیاز شوید و فرزندتان در مدرسه ثبت‌نام شود.

نکته ای که به وضوح قابل مشاهده است این است که درخواست مبالغ غیرمتعارف تحت عناوینی مختلف؛ باعث نارضایتی عمده شهروندان شده و مستلزم ورود جدی دستگاه‌های نظارتی شهرستان بر روند ثبت نام مدارس است.

مجتبی دیناروند رییس آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر اظهار کرد: مدارس دولتی شهرستان حق دریافت هیچگونه وجهی جز هزینه کتب درسی و بیمه را ندارند و اگر غیر از این باشد تخلف صورت گرفته و با آنها برخورد جدی می‌شود.

دیناروند افزود: برخی مدارس خاص مانند مدارس شاهد شهرستان و مدارسی که هیئت امنایی اداره می‌شوند، وجوهی بابت کلاس‌های فوق برنامه از دانش آموزان اخذ می‌کنند که در این زمینه هم هیچ اجباری نباید وجود داشته باشد.

دیناروند در خصوص مدیرانی که اقدام به اخذ مبالغی تحت عناوین کمک به مدرسه کرده‌‌اند، تصریح کرد: مدارس شاهد آیتمی به نام کمک به مدرسه دارند که اگر خیری تا ۱میلیون تومان به مدرسه کمک کند ۱۰ امتیاز به او تعلق خواهد گرفت اما بنده با چنین آیتمی در هنگام ثبت نام مخالف هستم و معتقدم کمک به مدرسه باید برای رضای خدا و به اختیار اولیا در طول سال تحصیلی انجام شود. چنین چیزی صحیح نیست که هنگام ثبت نام خیری بخواهد به مدرسه کمک کند و به واسطه امتیاز گرفتن فرزندش را در مدرسه ثبت نام کند. همچین مواردی در شهرستان وجود داشت و هنگامی که به بنده گزارش دادند با آنان برخورد کردم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر، در ادامه گفت: برخی والدین به آموزش پرورش مراجعه می کنند که فرزند من حتما باید در فلان مدرسه ثبت‌نام شود و چنین خواسته‌ای برای ما قابل قبول نیست چرا که در هنگام ثبت‌نام دانش آموزان قوانین و مقررات لحاظ می‌شود و طبق آن نام نویسی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر درپایان خاطرنشان کرد: اگر شهروندان به هنگام ثبت نام فرزند خود در مدارس ، تخلفی در باب اخذ وجه اجباری مشاهده کردند به اداره آموزش و پرورش شهرستان مراجعه و طرح شکایت کند تا بنده شخصا پیگیر این موضوع شوم و با خاطیان برخورد قاطع کنم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: کمک به مدرسه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار