مديرعامل توسعه نيشكر :
مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی گفت: به شرکت توسعه نیشکر که یک شرکت تولید کننده است، هیچ کمکی در بحث ارز مورد نیاز برای ورود قطعات و ماشین آلات نمی شود و ما قطعات یدکی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد و تامین می کنیم.
کد خبر: ۶۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 06 August 2018
محمود شمیلی در حاشیه نشست با نخبگان اقتصادی خوزستان که شامگاه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر حدود 40 درصد شکر کشور را تولید می کند و حدود 70 درصد درآمد این شرکت از تولید شرکت است و 30 درصد دیگر نیز از صنایع جانبی حاصل می شود.
 
وی با بیان اینکه در دنیا نیشکر را با صنایع جانبی آن می شناسند، نه با شکر تولید شده افزود: در برنامه هایی که در شرکت توسعه نیشکر تعریف شده است، می توانیم 60 محصول را از فرآورده های نیشکر داشته باشیم. خوشبختانه حدود یک سال است که اتاق فکری را در سه حوزه صنعت، کشاورزی و مدیریت منابع انسانی تشکیل داده ایم و در این بخش ها با کمک این اتاق فکرها به تصمیم گیری می پردازیم.
 
مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی ادامه داد: یکی از کارهایی که اخیرا در شرکت توسعه نیشکر آغاز شده آن است که ضایعات تولیدی شرکت را به صفر برسانیم. در حال حاضر در حال حرکت به سمت این مسیر هستیم و در بحث استفاده از زه آب نیشکر، این زه آب را به یک فرصت تبدیل کرده ایم.
 
شمیلی عنوان کرد: در حال حاضر در این زمینه از زه آب نیشکر توانسته ایم برای شیلات و همچنین کشت گیاهان مقاوم به شوری را در کانون های ریزگرد استفاده کنیم و این کار را نیز آغاز کرده ایم. این کار برای اولین بار در کشور در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه انتظار داریم به مشکلات شرکت توسعه نیشکر توجه شود، عنوان کرد: شرکت توسعه نیشکر نسبت به سایر صنایع در استان یک شرکت نوپا است و حدود 25 سال است که فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده است. در این زمینه در بحث قطعات و ماشین آلات وارداتی انجام میگیرد و این واردات نیز با ارز آزاد انجام می شود.
 
مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی بیان کرد: به شرکت توسعه نیشکر که یک شرکت تولید کننده است، هیچ کمکی در بحث ارز مورد نیاز برای ورود قطعات و ماشین آلات نمی شود و ما قطعات یدکی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد و تامین می کنیم.
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: توسعه نیشکر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار