معاون اقتصادی رییس جمهور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:
نهاوندیان با بیان اینکه فصل مشترک قطعی همه تصمیم گیری های ارزی، تامین کافی ارز از محل درآمدهای نفتی برای تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور و دارو است، گفت: خوشبختانه شرایط منابع ارزی دولت به گونه ای است که می تواند کالای اساسی و دارو در کشور را به صورت کامل و به موقع تامین کند.
کد خبر: ۶۳۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 06 August 2018
التهابات ایجاد شده در خصوص ارز به دلیل تقاضاهای غیر تجاری بوده است/برخی از نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور مبنای واقعی ندارد
 
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور عصر یکشنبه  ۱۴ مرداد ماه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست های ارزی کشور اولویت اول کالای اساسی و دارو است و این موضوع فصل مشترک سیاست های اعلام شده ارزی در فروردین ماه و سیاست هایی است که اخیرا  کشور تصمیم گیری کرده و امروز از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.
 
به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه فصل مشترک قطعی همه تصمیم گیری های ارزی، تامین کافی ارز از محل درآمدهای نفتی برای تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور و دارو است، گفت: خوشبختانه شرایط منابع ارزی دولت به گونه ای است که می تواند کالای اساسی و دارو در کشور را به صورت کامل و به موقع تامین کند.
 
معاون اقتصادی رییس جمهور بیان داشت: خوشبختانه شرایط منابع ارزی کشور از سال کذشته تا کنون بسیار بیشتر از مصارف ارزی کشور است، برخی از التهابات ایجاد شده در خصوص ارز از طرف مصارف ارزی یا نیازهای مردم نبوده است،  این التهابات به دلیل تقاضاهای غیر تجاری بود.
 
وی افزود:  متاسفانه در بازار ارز کشور شرایطی به وجود آمده بود که تقاضاهایی برای مصارف غیر از اقتصاد مولد(خروج سرمایه و خرید ویلا در خارج از کشور) وجود داشت، این مصارف غیر ضروری در بازار ارز تقاضا ایجاد می کرد و طبعا در شرایطی که اقتصاد کشور باید با برخی از  تهدید ها مقابله کند نباید این ارز به سمت و سویی برود که برای مصارف غیر ضروری که برای کشور سودی نداشت مصرف شود. 
 
نهاوندیان با تاکید بر اینکه برخی از نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور مبنای واقعی ندارد، بیان کرد: به سبب ظرفیت بسیار ارزشمند شورای گفتگوی بخش خصوصی و بخش دولتی که در اقتصاد ایجاد شده، معمولا اقتصاددان ها و صاحب نظران علوم سیاسی و ارتباطات خیلی بیشتر از گذشته روی نهادهای اجتماعی که بتوانند پیوند اجتماعی را حراست کنند، تأکید بیش از گذشته می کنند.
 
  
وی به ظرفیت ارزشمند شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بیشتر اقتصاددان ها در حال حاضر بیشتر از گذشته روی نهادهای اجتماعی که بتوانند پیوندهای اجتماعی را حراست کنند، تاکید می کنند. 
 
نهاوندیان با اشاره به اینکه نهادهایی که ایجاد ارتباط میان بخش های خرد و کلان می کنند، بسیار مهم هستند، گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت نهادی در اقتصاد ایران است که می تواند در  تسهیل بسیاری از تصمیمات موثر باشد و این نشان دهنده ظرفیت بالای شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی است. 
 
معاون اقتصادی رییس جمهور به جایگاه بالای استان خوزستان در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، اشاره کرد و‌گفت: توقع دارم تا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان نقش پیشاهنگ و مبتکر در کشور داشته باشد. 
 
وی به لزوم تقویت جایگاه بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید این نهاد بتواند در بالاترین سطح از سیاست های اقتصادی کشور نظر بدهد. باید از مشورت بخش خصوصی در سیاست های اقتصادی کشور استفاده شود. 
 
نهاوندیان عنوان کرد: از اقتصاد کشور در سه چهار سال گذشته پیام ثبات و رشد برآمده است و کاملا نشان داده که ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های مختلف کشور وجود دارد، به سرعت با هماهنگی در مدیریت می تواند بالفعل شود. حال ما می توانیم در این راستا تلاش کنیم و هم می توانیم با القا ناامیدی در آینده این دستاورد را از دست بدهیم.  
 
معاون اقتصادی رییس جمهور بیان داشت: فعالان اقتصادی هستند که می توانند پیام رشد اقتصادی که در کشور در بخش های مختلف حاصل شده است را به دیگران برسانند. 
 
نهاوندیان در پایان اظهار کرد: چرا به جای اینکه به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم، وقتی به یکدیگر می رسیم از نواقص و نارسایی ها حرف می زنیم. وقتی که می بینیم عده ای به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه و اقتصاد کشور هستند، وظیفه فعالان اقتصادی بیش از دیگران است که از فضای مثبت اقتصادی کشور حراست کنند، در این شرایط باید با عزم جدی علی رغم حرف های ناامید کننده برای رشد اقتصادی کشور تلاش کنیم و بهترین جواب برای بدخواهانی که تهدید تحریم آمیز می کنند تلاش در جهت رشد اقتصادی به خصوص رشد صادرات کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار