بسته ویژه خبری
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نظر عضو حزب اعتماد ملی درباره عملکرد روحانی/محسن رضایی از پایان ماجرای ترامپ گفت/امام جمعه اصفهان: نگذارید بچه هایتان در خیابان ها اعتراض کنند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 04 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آقای وزیر جواب عرب‌سرخی را داد

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توییتر به پرسش فیض الله عرب سرخی عضو حزب توسعه ملی درباره واردات 12 هزار موبایل اپل با ارز دولتی که ردی از آنها در بازار نیست پاسخ داد.عرب سرخی نوشت: جناب آذری جهرمی؛ شنیده میشود یک گروه صاحب نفوذ با دریافت ۲۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات ۱۲ هزار موبایل اپل کرده که ردی از آن در بازار رسمی نیست. لطفا شفاف سازی بفرمایید.وزیر ارتباطات نیز در جواب نوشت: در لیست شرکتها، شرکتی بود که حدود ۲۶ میلیون یورو برای واردات گوشی اپل ارز تخصیصی داشت. اما آن شرکت گوشی‌هایی وارد کرده بود که بخشی را در بازار گرانفروشی کرده بود و بخشی را احتکار. برای گرانفروشی جریمه و گوشیهای احتکاری هنوز توقیفند و منتظر دستور قضایی رفع توقیف و عرضه به بازار

نظر عضو حزب اعتماد ملی درباره عملکرد روحانی

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می‌رسد روحانی علی‌رغم عملکرد مثبتی که در بسیاری از حوزه‌ها دارد با دو رویکردی که در زمینه اقتصاد اتخاذ کرده به سبد رأی اصلاح‌طلبان لطمه می‌زند.اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره بسنده کردن دولت به شعار در تغییر تیم اقتصادی کابینه، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور صرفا با جراحی تیم اقتصادی حل نخواهد شد و به نظر می‌رسد با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اقتصاد، کابینه فعلی نیاز به تغییراتی اساسی دارد.وی افزود: هر تیم اقتصادی که روی کار بیاید به دلیل خروج آمریکا از برجام، نمی تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات شود، چرا که جو حاکم در بازار جنبه روانی داشته و حباب‌های به وجود آمده تحت تأثیر سیاست خارجی دولت است.

واکنش ربیعی به طرح استیضاح خود در مجلس

علی ربیعی با اشاره به طرح استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: در ۷ ماه دوبار از مجلس رای گرفتم. دوباره استیضاح می‌شوم در حالی که حق دفاع در کمیسیون را نداشتم و مستقیم به صحن آورده شدم. ربیعی ادامه داد: خود را پاسخگوی مردم و نمایندگان می‌دانم به عمومی نمایندگان دلسوز و پاک احترام می‌‌گذارم علت اصلی استیضاح را نمی‌دانم ولی استیضاح پس از تنها ۵ ماه از استیضاح قبلی را عجیب می‌دانم.

محسن رضایی از پایان ماجرای ترامپ گفت

محسن رضایی- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام- با انتشار مطلبی در فضای مجازی، اقدامات خصمانه ترامپ علیه کشورهای مختلف را مورد اشاره قرار داده و نوشته است که اگر سیاست‌های ترامپ نتیجه ندهد، انک حیثیت آمریکا بر باد می‌رود.در یادداشت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: از قدیم گفته‌اند با یک دست نمی‌شود چند هندوانه برداشت؛ آقای ترامپ یک‌ تنه با تمام دنیا سرشاخ شده است یا بر کشورهای اروپایی، چین و کانادا تعرفه بسته و یا کشورهایی مثل روسیه و ایران و ترکیه را تحریم کرده است. وی تصریح کرده است: رفتار او به گونه‌ای است که به همه طرف تیراندازی می‌کند و دوست و دشمن را با هم هدف قرار می‌دهد. پایان این ماجرا بسیار مهم است. رضایی تأکید کرده است: اگر تحریم‌ها و تعرفه‌های آقای ترامپ به نتیجه نرسد، نه تنها اقتصاد آمریکا بلکه اندک حیثیت بین‌المللی این کشور نیز بر باد می‌رود و کینه زیادی در جهان نسبت به آن شکل می‌گیرد که می‌تواند آمریکا را چندین گام به عقب بازگرداند.

قطع امید از پرداخت بدهی زنجانی

اصغر هندی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت نفت درباره پیگیری‌هایی که تا به حال این وزارتخانه برای پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی داشته است گفت: تا به حال هیچ پولی نه از طریق بابک زنجانی و نه از طرف شرکای خارجی او به وزارت نفت پرداخت نشده است.هندی در پاسخ به این سوال که قرار بود جلساتی با شرکای خارجی ایشان برگزار شود و در این جلسات شرکا تعهد داده بودند که بدهی زنجانی را پرداخت خواهند کرد، گفت: به هر حال ما الان هم تا جایی که امکان داشته باشد و بتوانیم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت نفت همچنین با اشاره به اینکه سخنگوی قوه‌قضاییه از قطعی شدن حکم باباک زنجانی و اجرایی شدن حکم او خبر داده است، تاکید کرد: حکم ایشان قطعی شده و تصمیم درباره سرنوشت او هم با قوه‌قضاییه است.گفتنی است بر اساس شنیده‌ها جلسات وزارت نفت و دیگر ارگان‌های ذی‌صلاح با شرکای خارجی بابک‌زنجانی که پیش از این تعهد کرده بودند تا بدهی او را پرداخت کنند بی‌نتیجه مانده است. همچنین گفته می‌شود که احتمالا این جلسات دیگر برگزار نشود چون در دو سال گذشته با وجود پیگیری‌های وزارت نفت پولی پرداخت نشده است.

زیباکلام: براندازی ایران را وارد جنگ‌های داخلی می‌کند

زیباکلام با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی ادامه داد: این مسایل من را به شدت ترسانده است از اینکه اوضاع بی ثبات شود و بهم بریزد، همین نکات باعث می‌شود من بگویم اگر خدایی ناکرده اتفاقی بیافتد، ما پیشرفت نمی‌کنیم و وضع خراب‌تر می‌شود. مساله‌ی دیگری که خیلی‌ها به آن بی توجه هستند سال ۵۷ است حالا به غلط یا درست به هر حال وقتی که مبارزه علیه رژیم شاه اتفاق افتاد یک وحدت و انسجام بی نظیری میان ایرانیان وجود داشت همه علیه شاه بودند و رهبری آیت الله خمینی را قبول کردند، یعنی چریک فدایی خلق، حزب توده، جبهه‌ی ملی، نهضت آزادی و روشن فکران، مهرانگیزکار، شیرین عبادی، عبدالکریم لاهیجی همه از آیت الله خمینی حمایت و پشتیبانی می‌کردند، به قول معروف وحدت کلمه داشت و هیچکس نمی‌آمد که بگوید بیایید برویم ببینیم بختیار چه می‌گوید؟ و یا شاه در آخرین پیامی که فرستاده است چه گفته است؟ و یا شهربانو فرح چه می‌گوید؟ و یا هوشنگ نهاوندی چه می‌گوید؟ همه چشم و نگاهشان به آیت الله خمینی بود. وی افزود: براندازی ایران را وارد جنگ‌های داخلی می‌کند و وضعیت به مراتب بدتر از سوریه و افغانستان می‌شود./انصاف نیوز

آماده مناظره با معاون رئیس‌جمهور هستم

«احمد امیرآبادی فراهانی» مسئول سوالات در هیات رئیسه مجلس در واکنش به درخواست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره انجام مناظره پیرامون طرح سوال از روحانی گفت: آماده‌ام با آقای امیری درباره ابهامات وارده به نحوه اعلام وصول سوال از رئیس جمهور مناظره‌ای داشته باشم.وی اضافه کرد: متاسفم که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به جای همراهی و هماهنگی با مجلس به جهت ایجاد فضای آرام و مناسب برای حضور آقای روحانی در مجلس به دنبال حاشیه‌سازی و زیر سوال بردن اختیارات قانونی نمایندگان است.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بررسی تعداد انصراف‌دهندگان با حضور آقایان امیری و هروی صورت گرفت و صورتجلسه شد؛ طرح سوال از رئیس‌جمهور کاملا قانونی است و از همگان بخصوص دولت می‌خواهم به قانون تمکین کنند.

سوال کنندگان هیچ تعلق خاطری به احمدی نژاد ندارند

مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خانه ملت در توضیح سوال نمایندگان از رئیس جمهور گفت: هفته ای که بر نمایندگان گذشت به دلیل حجم آتشی که بر سر نمایندگان ریخت و فشار سنگین دولتی ها برای پس گرفتن امضای نمایندگان از سوال خود، یاد عملیات خیبر، بدر و کربلای ۵ افتادم. ذوالنوری در توضیح برخی اظهارات مبنی بر اینکه سوال از روحانی در تقابل با سوال از احمدی نژاد پیگیری و دنبال شد، یادآور شد: امضا کنندگان سوال از روحانی هیچ دلبستگی و تعلق خاطری به احمدی نژاد ندارند، در آن زمان هم اگر در مجلس حضور داشتم قطعا از افراد سوال کننده از احمدی نژاد بودم. کما اینکه در همان زمان تلخ تر از محتوای سوال نمایندگان در محافل دیگر در مورد احمدی نژاد صحبت می کردم. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: این سوالات سیاسی نیست، سوال نمایندگان کاملا مرتبط با معیشت و اقتصاد جامعه است، از سوی دیگر این سوال از سوی سه فراکسیون مجلس مطرح است، سوال فراکسیونی تعقیب نشده و نماینگانی از فراکسیون ولایی، مستقلین و حتی برخی از امیدی ها امضا کردند.

امام جمعه اصفهان: نگذارید بچه هایتان در خیابان ها اعتراض کنند

امام جمعه اصفهان گفت: گرانی وجود دارد و برخی نسبت به مالیات ها اعتراض دارند؛ مردم در این موضوع حق دارند. اما راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد. صدای خود را به چه کسی می خواهند برسانند؟ به مسئولان؟ مسئولان که خود این موضوعات را می دانند. آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهار کرد: هفته پیش حرفی زدم که برخی درست گوش ندادند و بعد قضاوت کردند که فلانی طرفداری از سرمایه دار و خریداران سکه کرده است. وی ادامه داد: تنها قصدم مساله طرح کردن بود و قصدی بر طرفداری از کسی نبوده است. قطعا تاکید داریم بر قوه قضاییه که کسانی که ضربه به مملکت زده اند، با سرعت بررسی و پیگیری شوند. بگذارید هر کسی کار خود را درست انجام دهد. آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دشمن نقشه کشیده است تا به کشور ضربه بزند، مردم را ناامید کنند و مردم را به خیابان بیاورد و آشوب ایجاد کند. خیلی بد است که عده ای دستور کار دشمن را بدانند و آب در آسیاب دشمن بریزند. وی با بیان اینکه دیروز هم راهپیمایی هایی بود، اظهار کرد: برخی از این افراد (البته نه همه) حق دارند چرا که گرانی وجود دارد و برخی نسبت به مالیات ها اعتراض دارند؛ مردم در این موضوع حق دارند. اما راه افتادن در خیابان مبنایی ندارد. به چه کسی می خواهند برسانند؟ به مسئولان؟ مسئولان که خود این موضوعات را می دانند.امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: راه افتادن در خیابان ها درست نیست؛ مردم، بچه هایتان را نگذارید در خیابان ها راه بیفتند و اعتراض کنند.

لعنت خدا بر نماینده‌ای که به خاطر کاسبی خودش امضاء سوال از رئیس‌جمهور را پس بگیرد

مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه‌های نماز جمعه این شهر: مگر رئیس دولت وعده شفافیت و مردم‌گرایی را سر نداد چرا امروز در مقابل مردم سخن نمی‌گوید؟ بر اساس اطلاعات به دست آمده، آقای رئیس‌جمهور قصد سخن گفتن با مردم داشت و یکی از مشاورانش جلوی او را گرفت. مجلس شورای اسلامی دو بار است که می‌خواهند از رئیس‌جمهور سوال کنند اما در بار اول برخی از نمایندگان در دقایق آخر سوال خود را پس گرفتند. رئیس مجلس بداند که بخشی از بی تدبیری‌ها به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد. برخی نمایندگان، روز نامه‌ای را امضا می‌کنند و شب امضاها را پس می‌گیرند. لعنت خدا بر نماینده‌ای که از امضا و موقعیت خود در حال کاسب‌کاری است. در مجلس چه خبر است چرا مدیریت نمی‌شود؟ نامه سوال از رئیس جمهور با امضای ۹۰ نفر برای بار دوم مطرح شد. سوال مردم این است چرا دو نماینده این شهرستان و اکثر نمایندگان استان زیر نامه سوال از رئیس جمهور را امضا نکردند؟ خدای ناکرده نکند این مساله ناشی از راحت‌طلبی و نداشتن مشکلات اقتصادی و… در اطرافیان آقای نماینده باشد. دستگاه قضایی تا کی می‌خواهد با این وضعیت مماشات کند و محاکمه‌ها کش‌دار و پرونده‌ها طولانی شود.

کسی در اعتراضات دیروز شیراز دستگیر نشده

نماینده مردم شیراز با اعلام خبری مبنی بر پایان اعتراضات مردمی در شیراز، مطرح کرد: تا جایی که مطلع هستم تعدادی از مردم روز گذشته در شیراز جمع شدند و شعارهایی هم دادند اما من نشنیدم کسی را دستگیر کرده باشند یا کتک زده باشند یا برخورد امنیتی صورت گرفته باشد و فقط رفتارها جنبه کنترلی داشته است. همان دیروز هم اعتراضات تمام شد و فراخوان جدیدی هم صادر نشده است. مسعود رضایی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اعتراضات اخیر مردم در شهر شیراز و استان فارس گفت: خواسته‌های مردم را دقیق نمی‌دانیم اما آنچه مسلم است نارضایتی عموم مردم از وضع اقتصادی و مشکلات معیشتی است. البته شاید در میان مردم عده‌ای هم اهداف سیاسی داشته باشند اما عمده آنها مسائل اقتصادی را دنبال می‌کنند. وی افزود: درواقع عرصه بر مردم روزبه‌روز تنگ‌تر و سفره آنها روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود. هیچ امیدی هم برای بهبود ندارند. مسئولان هم از نماینده مجلس تا هیات دولت و وزرا همه سعی بر حرف‌درمانی و راهکارهای شعاری دارند.

امام جمعه تهران: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم نامید

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به جنایات عربستان و آمریکایی‌ها علیه مسلمانان و مردم جهان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم گفت، گرگی است در لباس آدم. یک بار بد عهدی آنان را در برجام دیدید. آنان اهل این نیستند که با آن‌ها مذاکره کنیم، اگر یک روز بنا بر مذاکره بود با این دولت و رئیس جمهور امکان مذاکره نیست.

پیشنهاد تشکیل دادگاه صحرایی برای متهمان اقتصادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در اظهاراتی خواهان تشکیل دادگاه صحرایی برای متهمان اقتصادی شد و تاکید کرد که در وضعیت فعلی نیروهای انقلاب باید آرایش نظامی به خود بگیرند او مجلس را هم از کنایه و طعنه خود بی نصیب نگذاشت و گفت: نماینده‌ها به جای پیگیری مشکلات مردم دنبال مجوز کنسرت و حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند.ایلنا/ح

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار