عملیات اجرایی احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی و نمایشگاه بین المللی دزفول جمعه شب با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 04 August 2018

در طراحی پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول خط سورتینگ میوه ، سردخانه ، صنایع بسته بندی ، ساختمان گمرک و استاندارد و سایر تاسیسات مورد نیاز پیش بینی شده است.

برای ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

نمایشگاه بین المللی دزفول نیز که شامل 12 هزار مترمربع سالن سرپوشیده و فضای روباز و سالن همایش با ظرفیت یکهزار و 500 نفر می باشد با صرف 450 میلیارد ریال در 2 فاز احداث می شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین کلنگ زنی این 2 طرح که در ابتدای جاده سردشت دزفول برگزار شد بر توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی و صنایع جانبی در راستای توسعه صادرات شمال خوزستان تاکید کرد.

سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک تولید می شود که با احداث پایانه صادراتی در شمال خوزستان امکان صادرات بخش زیادی از این محصولات به خارج از کشور فراهم می شود.

همچنین با حضور استاندار خوزستان تصفیه خانه کارخانه خمیر مایه دزفول که با صرف 120 میلیارد ریال احداث شده و نقش مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد افتتاح شد.

عملیات اجرایی طرح فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال بخش خصوصی نیز آغاز شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: پایانه ، دزفول ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار