مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:با برنامه ریزی انجام شده در مدت پنج سال آینده 6 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی به استان خوزستان افزوده می شود.
کد خبر: ۶۳۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 04 August 2018

محمود دشت بزرگ روز جمعه در آئین افتتاح پست برق 132/33کیلو ولت چغامیش دزفول افزود: در این راستا در 6 نیروگاه برق استان خوزستان افزایش ظرفیت تولید انرژی برنامه ریزی شده است.

وی همچنین در خصوص پیک بار مصرف برق در استان خوزستان و پیش بینی رشد پنج درصدی نسبت به پارسال نیز گفت: برای اولین بار در تاریخ صنعت برق خوزستان پیک بار مصرف در تابستان امسال نه تنها رشد نداشته بلکه کاهش 3،7 درصدی هم داشته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان پیک بار مصرف برق در تابستان پارسال در استان خوزستان را هشت هزار و 220 مگاوات عنوان کرد و گفت: پیک مصرف برق در تابستان امسال تاکنون در خوزستان هفتهزار و 917 مگاوات مربوط به تاریخ 14 تیرماه می باشد.

وی بیان داشت: در حالیکه دمای تابش آفتاب بر روی تجهیزات برق در ساعات ظهر تابستان امسال تا 70 درجه سانتیگراد نیز ثبت شده و با وجود افزایش بار مصرف برق در ساعات ظهر تاکنون شبکه برق پایداری در استان خوزستان شاهد بوده ایم.11هزار نفر در مجموعه تولید ، انتقال و توزیع برق در استان خوزستان فعالیت می کنند.

 اجرای 13 پروژه توسعه ای برق برای دزفول

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان همچنین از تصویب اجرای 13 پروژه در زمینه توسعه برق در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: هشت پست برق جدید از جمله سه پست 'جی آی اس' و پنج پروژه در زمینه خطوط انتقال و فوق توزیع برای دزفول تعریف شده که با اجرای این طرح ها یکهزار و 290 مگاولت آمپر به ظرفیت انرژی برق این شهرستان اضافه می شود .

دشت بزرگ با بیان اینکه ظرفیت فعلی شهرستان دزفول از نظر شبکه انتقال و توزیع یک هزار و 568 مگاولت آمپر در بخش پست های برق و در بخش خطوط انتقال و فوق توزیع هم حدود 330 کیلومتر است گفت:با اجرای پنج پروژه مصوب در بخش خطوط انتقال 140 کیلومتر یعنی معادل 50 درصد ظرفیت فعلی به ظرفیت خطوط انتقال شهرستان دزفول افزوده خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای 13 پروژه مذکور را چهار هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم این اعتبار از سوی توانیر ، وزارت نیرو و منابع استانی تامین شود.

احداث 2 نیروگاه برق در میانرود دزفول

دشت بزرگ در ادامه به برنامه ریزی انجام شده برای احداث 2 نیروگاه برق 25 مگاواتی در شهر میانرود دزفول اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار نیز برای احداث این نیروگاه ها اعلام آمادگی کرده است.

پست برق 132/33 کیلو ولت چغامیش دزفول با ظرفیت 30 مگا ولت آمپر و 35 میلیارد ریال سرمایه گذاری روز جمعه برقدار شد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار