خطیب جمعه آبادان:
خطیب جمعه آبادان گفت: این فضایی که وجود دارد یک حباب است و به زودی آرامش به کشور ما باز خواهد گشت به اعتبار اینکه این ملت تربیت شده مکتب رسول الله است و سختی‌ها را تحمل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 03 August 2018

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان، ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از گناه، همچنین گرامیداشت ایام «دحو الارض» در ماه ذیقعده، به سالروز شهادت شهیدان بابایی و آیت اشاره و اظهار کرد: از ویژگی‌های شهید حسن آیت شناخت خط نفاق و انحراف بود که نمونه آن را در فتنه 88 به وضوح مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه شهید بابایی یکی از زبده‌ترین فرماندهان نظامی ما در دوران جنگ بود، افزود: بابایی یک فرمانده با ایمان بود که خدمات ارزنده یا به کشورمان ارائه کرد.

امام جمعه آبادان با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در هفته پیش روی، تصریح کرد: دنیای غرب موضوعاتی را تحت عنوان حقوق بشر تبیین کرده که هدف از آن ترویج اندیشه و زندگی غربی است، غرب در کشورهای ضعیف این اعلامیه‌ها را به جهت رسیدن به مقاصد خود منتشر می‌کند، به همین جهت وقتی در سازمان ملل نقض حقوق بشر را توسط صهیونیست‌ها به رای می‌گذارند، آمریکایی‌ها به بهانه دفاع از حقوق بشر از آن خارج می‌شوند.

وی به سالگرد حمله اتمی آمریکا به شهرهای ژاپن اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع مایه عبرت است که آمریکایی‌ها با قتل عام بیش از 150 هزار نفر از مردم ژاپن تا امروز ابراز پشیمانی نمی‌کنند، ولی خود آمریکایی‌ها امروز داعیه‌دار مبارزه به سلاح‌های اتمی هستند و ما را متهم به ساخت آن می‌کنند.

اصحاب رسانه مراقب قلم خود باشند

خطیب جمعه آبادان با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، بیان کرد: امیدوارم خبرنگاران مراقب قلم‌های خود باشند که در مسیر خدمت به مردم باشد و در راه توسعه و خدمت گام بردارد و آگاهانه بچرخد، نقد کند، برخی قلم‌ها در خدمت دشمن و درصدد نا امید کردن مردم هستند که این قلم مقدس نیست.

ابراهیمی‌پور با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره بدون شرط با ایران، آن را حاوی دو نکته خواند و عنوان کرد: همه می‌دانند که دشمنی ما با آمریکا از روی لجاجت نیست، قصد ما ایستادگی منطقی است و در وهله دوم آمریکایی‌ها اصل موجودیت نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

آمریکا موجودیت نظام را هدف قرار داده است

وی با عنوان این موضوع که نمی‌توان به چنین دولتی اطمینان کرد، گفت: وقتی آمریکایی‌ها متوجه شدند که جمهوری اسلامی با این ایده روی کار آمده، از همان روزهای اول دست به اعمال تحریم‌ها زدند‌، آمریکا با نوع اسلام ناب محمدی مشکل دارد و آنها با اسلامی (اسلام آمریکایی) موافق هستند که با منافع آنها سازگار باشد، آمریکا همه توان خود را به کار گرفته تا از نقاط ضعف ما به ما ضربه وارد کند.

ابراهیمی پور با اشاره به هربه‌های دشمن برای هدف قراردادن اصل نظام، تصریح کرد: شکاف در نظام، به‌هم ریختن فضای روانی جامعه و ایجاد نا امیدی از جمله اقداماتی‌ست که آمریکا تلاش خود را برای ایجاد آن در فضای جامعه کشور آغاز کرده است.

وی پیشنهاد ترامپ را حامل دو پیام دانست و یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد مذاکره بدون شرط، قصد دارد جو روانی ایجاد کرده و ایران را به موضوع گیری وادار کند، که اگر آن را بپذیریم آن را به عنوان برگ برنده استفاده کند و اگر نپذیریم آن را به عنوان یک گام رو به عقب نظام در حل مشکلات کشور به افکار مردم تزریق کند.

مذاکره به آمریکا سودی نخواهد داشت

خطیب جمعه آبادان با عنوان این موضوع که مذاکره با آمریکا سودی برای ما نخواهد داشت، اذعان کرد: بالغ بر پنج سال است که با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم و در مذاکرات اشکالات متعددی داشتیم، اما آیا پس از این سال‌ها آمریکایی‌ها روی حرف خود ماندند؟ پس نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

ابراهیمی‌پور با بیان این موضوع که اگر گوش به سخنان رهبری داده می‌شد مشکلات کشور با تکیه بر توان داخلی حل میشد، اظهار کرد: در حال حاضر دشمن به دنبال آن است که بگوید ایران نمی‌توان مشکلات داخلی را حل کند، اما به فضل الهی این فضایی که وجود دارد یک حباب است و به زودی آرامش به کشور ما باز خواهد گشت به اعتبار اینکه این ملت تربیت شده مکتب رسول الله است و سختی‌ها را تحمل خواهد کرد، اما تحت هیچ عنوان ذلت را نمی‌پذیرند.

وی با عنوان این موضوع که همه مدیران و مسئولان باید با همه توان خود وارد نظام شوند، اشاره کرد: نظام اسلامی به خودی خود اشکالی ندارد، نظام و مردم خود را از همدیگر می‌دانند، نمایندگان ما نباید فقط به نوشتن نامه به رئیس جمهور بسنده کنند بلکه رفتار عملیاتی داشته باشند و از رئیس دولت عمل‌گرایی بخواهند.

لزوم اعدام مفسدان اقتصادی

امام جمعه آبادان بیان کرد: ما در بخشی از حوزه‌ها و در بخشی از وزارتخانه ناکارآمدی بخشی از وزرا و مسئولان را می بینیم، تاکید کرد: آن چیزی که مردم را اذیت می‌کند ناکارآمدی است، مردم مدیران کارآمدی می‌خواهند که از خود خلاقیت و جسارت نشان دهند، مردم نگران وجود مدیران فاسد و نجومی بگیر هستند.

وی اعدام مفسدان اقتصادی در ملأ عام را خواسته مردم عنوان کرد و گفت: مردم ما از نمایندگان مجلس و قوه قضاییه می‌خواهند تا با مفسدین با اشد مجازات برخورد کنند، مدیریت کشور نیاز به مدیران باانگیزه، انقلابی و متخصص دارد.

ابراهیمی‌پور با اشاره به این موضوع که گلوگاه فساد باید بسته‌شده و ریشه آن خشکانده شود، گفت: قوه قضاییه باید قاطعانه وارد شود و این انتظار رهبری است.

شرمنده روستاییان هستیم، روستاها آب شرب ندارند

امام‌جمعه آبادان مردم این شهرستان را مردمی با بصیرت خواند و تاکید کرد: منافقین برنامه‌ریزی کردند تا به نام مذهبی‌ها و مطالبه‌گرها مردم را به خیابان‌ها بیاورند و اغتشاش ایجاد کنند و این نظر را دارند که اگر ایران از این دو سه ماه به‌سلامت عبور کند، ابرقدرت منطقه بلکه جهان خواهد شد.

وی با ابراز این که درست است که باید حق خود را از مسئولان مطالبه کنیم اما نباید جایی برای نفوذ دشمنان باقی بگذاریم، بیان کرد: امروز روز چپ و راست نیست و به تعبیر آقا ما فقط یک حزب می‌شناسیم و آن حزب انقلابی است.

ابراهیمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: وعده ما برای آب‌رسانی به روستاها با کمال شرمندگی به تأخیر افتاده است و روستاییان ما مشکل آب‌دارند و باید هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود و از مسئولان می‌خواهم مقدمات دومین آزادسازی آب برای روستاییان را فراهم کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار