شاخص آلودگی هوا در اهواز در ساعت 11 امروز به 286 رسید و در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 03 August 2018

شاخص آلودگی هوا در اهواز در ساعت 11 امروز به 286 رسید و در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

شاخص آلودگی هوا(AQI) معیاری برای سنجش میزان آلودگی هواست. وقتی میزان AQI کمتر از ۵۰ باشد هوی سالم است و اگر میزان AQI بین ۵۱ تا ۱۰۰ باشد در وضعیت متوسط قرار داریم و اگر میزان AQI بین ۱۰۱ تا ١۵۰ باشددر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است، هرگاه میزان AQI بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ است در وضعیت ناسالم است و زمانی که میزان AQI بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ باشد، شاخص آلودگی هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار می‌گیرد.

همچنین آلودگی هوا زمانی که AQI بیشتر از ۳۰۰ باشد، در وضعیت خطرناک قرار خواهد گرفت.

آلودگی هوا عبارت است از مخلوط ذرات جامد و گازهای موجود در هوا که برای سلامت انسان، حیوان و گیاهان ضرر دارد. اتومبیل‌ها، مواد شیمیایی ناشی از کارخانه‌ها، گرد و غبار و گرده‌های گیاهان می‌توانند موجب آلودگی هوا گردند.

معمولا آلودگی مربوط به گرده گیاهان فقط در اوایل پاییز و پس از نخستین بارش‌های پاییزی احساس می‌شود.

آمار 5 ماهه اول سال 96

همچنین هوای اهواز در مدت مشابه سال گذشته 15 روز غبارآلود را با وقوع پدیده گرد و غبار تجربه کرد که در مجموع، زمان ماندگاری ذرات گرد و غبار در این روزها در هوای اهواز 185 ساعت بوده است.

در این مدت بیش ترین غلظت گرد و غبار گزارش شده 1472 میکروگرم در مترمکعب بوده است.

در 5 ماهه نخست سال جاری کلانشهر اهواز تنها یک روز را با وضعیت پاک براساس شاخص کیفی هوای AQI تجربه کرد که در فروردین‌ماه بوده است و پس از آن تا مردادماه هیچ روزی را با هوای پاک در این شهر نداشتیم.

تعداد روزهای با هوای سالم بر اساس شاخص مذکور در کلانشهر اهواز در فروردین 8 روز، در اردیبهشت 5 روز، خرداد 5 روز و مرداد 2 روز، بود و در تیرماه هیچ روزی با هوای سالم نداشتیم.

تعداد روزهای با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز در این کلانشهر در فروردین بیست روز، اردیبهشت 30 روز، خرداد 25 روز، تیر 19 روز و مرداد 21 روز بود. همچنین دو روز در فروردین، 10 روز در اردیبهشت، یک روز در خرداد، دوازده روز در تیر، و هشت روز در مردادماه شاخص کیفی هوا در اهواز ناسالم گزارش شد.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ روزی در کلانشهر اهواز دارای شاخص کیفی هوا بسیار ناسالم یا خطرناک نبود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: آلودگی هوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار