امام جمعه اهواز:
آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: دولت در خصوص این مسأله مسئولیت دارد. البته قوه قضاییه مسئولیت بالاتری دارد چرا که تنبیه و مجازات وظیفه دستگاه قضایی است نه کار دولت. البته کارهای مناسبی در این زمینه شروع شده، اما این کارها کی می‌خواهند جواب بدهند خدا عالم است.
کد خبر: ۶۳۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 03 August 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (12 مردادماه) اهواز با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، والی مصر اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اینکه هر کس هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، نشان می‌دهد نقصی در کار والی وجود دارد. اگر فرمانروایان نتوانند جلوی این مسأله را بگیرند، سرافکنده می‌شوند و وجهه خود را بین مردم از دست می‌دهند.

به گزارش"تابناک"  وی افزود: فرمانروایان وظیفه دارند جلوی اینگونه فسادها را بگیرند. اگر معلوم شود چنین توانی ندارند این مسأله نشان می‌دهد آن‌ها ضعیف‌اند. همچنین حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرماید تو و دولت تحت امرت، باید این دستورات را آویزه گوش خود کنید و با تمام قدرت جلوی احتکار را بگیرید، چرا که پیامبر(ص) از احتکار جلوگیری کرده و آن را حرام اعلام کرد.

امام جمعه اهواز گفت: شرکت‌هایی که ارز دولتی گرفته‌اند مشخص هستند. برخی از این شرکت‌ها، زمان عرضه، محصولات خود را با ارز آزاد می‌فروشند. این کار درست است یا خیانت به ملت است؟ باید این افراد، تنبیه شده و جلوی اینگونه کارها گرفته شود.

آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: دولت در خصوص این مسأله مسئولیت دارد. البته قوه قضاییه مسئولیت بالاتری دارد چرا که تنبیه و مجازات وظیفه دستگاه قضایی است نه کار دولت. البته کارهای مناسبی در این زمینه شروع شده، اما این کارها کی می‌خواهند جواب بدهند خدا عالم است.

وی خاطر نشان کرد: اگر این پرونده‌ها مانند سایر پرونده‌ها چند سال طول بکشد تا به نتیجه برسند، دیگر فایده‌ای ندارند. از مسئولان انتظار داریم طوری قاطعانه عمل کنند که مشکلات مردم را حل کنند.

امام جمعه اهواز گفت: حضرت علی(ع) می‌گوید برنامه خرید و فروش باید مشخص و نرخ‌ها عادلانه باشد تا در حق خریدار یا فروشنده اجحافی صورت نگیرد و همه به حق خود برسند. کی می‌خواهیم از خواب غفلت بیدار شویم؟ اسلام را باید آنطوری که هست پیاده کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: طوری که برای من شرح داده‌اند، مقصر اصلی این مشکلات افرادی مانند بنکداران هستند. البته ضعف مدیریتی و رسیدگی یا روند طولانی آن نیز تأثیر زیادی در این مشکلات داشته است.

وی گفت: اگر چند نفر از این افراد و همکاران آن ها مجازات شوند، دیگر کسی جرات نمی‌کند سرمایه‌های مردم را به حساب خود بریزد. رهبر معظم انقلاب می‌گویند مردم باید بدانند کسانی که از خارج کشور آنها را به آشوب دعوت می‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایران و تشنه خون ما هستند. هرگز نباید به شیطنت‌های آنها توجه کرد. این افراد از طریق فضای مجازی، فتنه و فساد ایجاد می‌کنند.

وی افزود: ما از راه‌های مختلف می‌توانیم مطالب حق را مطرح کنیم و نیازی نداریم امثال ترامپ و ضد انقلاب‌های خارج از کشور برای ما اشک تمساح بریزند. ما در سراسر کشور پیرو فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

امام جمعه اهواز گفت: 15 مردادماه روز بمباران هسته‌ای ژاپن است. در این بمباران تنها در یکی از شهرها 160 هزار نفر کشته و مجروح شدند. ما این جنایت را محکوم می‌کنیم. ما تمام دخالت‌های بی‌جای آمریکا را محکوم می‌کنیم و در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهیم ایستاد.

امام جمعه اهواز افزود: همچنین 17 مرداد روز خبرنگار است. خبرنگاران باید حرف حق را بزنند و مردم نیز عادت کنند از خبرنگاران صادق خود اخبار را دنبال کنند. گاهی می‌بینیم جوانان کم سن و سال ما که اطلاعات درستی ندارند، برای دنبال کردن اخبار به فضای مجازی روی می‌آورند. اغلب اخبارها در فضای مجازی دروغ هستند و به ندرت خبر درستی می‌بینیم. این فضا وسیله‌ای برای ضد انقلاب ها شده است. باید مراقب باشیم و حواس خود را جمع کنیم، دوره ما وضعیت حساس و پیچیده‌ای دارد؛ به سادگی نمی‌توان در این دوره عمل کرد و باید دقیق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار